Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Van alles

Gestart door ShadyD, donderdag 04 april 2019, 19:54:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ShadyD

Hoi,

Een collega van mij is belast met en een anonieme sms en een anonieme mail.
Diegene heeft dit als intimiderend en bedreigend ervaren en wil dit dus ook, aangeven bij de politie...
Hier een aantal vragen:
1. Is de anonieme sms te herleiden?
* ik vermoed dat deze via een dergelijke site komt als stilletjes.nl of anoniemesms.nl of iets dergelijks *

2. Is de anonieme mail te herleiden?
3. Ook als de dader een VPN of een proxy heeft gebruikt?

4. Doet de politie hier überhaupt wel wat mee?
Ik bedoel, zouden die het niet drukker moeten hebben met "zwaardere" delicten?
* las ergens dat bedreigd voelen en bedreigd worden niet hetzelfde is voor politie *

Men zegt er namelijk wel (even makkelijk) achter te komen, ik betwijfel het ten zeerste. Ik ben bang dat dit een gebed zonder eind os. Hoewel ik ook hoop dat het wél wordt opgelost.

Gerrit

1 moeilijk wel de politie en aanverwanten inlichtingen diensten
2 ja rechtermuisknop en dan eigenschappen mail=> vaak besmette server en/of pc staat een route inen dan de laatste ip adres gebruiken in wois trace programma link
3 ip is te achterhalen bij aangifte zie 1
4 als ze vaker problemen mee hebben wel anders kaartje leggen slimmer is het dan hier aangifte te doen die zetten de bananen republiek genaamd Nederland onder druk.
de politie doet alles om uw aangifte te veranderen opdat deze niet in de statistieken terecht komt
mijn ervaringen zijn helaas dat de politie niets meer is dan extra belastingen te heffen dmv bekeuringen en de onderwereld zich bijzonder thuis voelt bij en in het politiekorps
mocht u aangifte te maken hebben met zware criminaliteit zou ik dit doen via de Yanks.
helaas is niet anders ons politie korps is er niet voor u :redface:


Gerrit

#2
een aanvulling op bovenstaande de provider kan ook de adressen achter halen u kunt dat vinden onder abuse .
contact opnemen met de provider kan meer opleveren en die doen voor u de aangifte :icon_good:
en blokkeren de sms en emailtjes

Reinier

Mijn ervaring is dat er weinig tot niets mee gedaan wordt als het om een 1-malig iets gaat.
Komen deze smsjes en mails in grote getale binnen, dan zal er wellicht actie ondernomen worden.

Ik ontvang soms ook wel van die intimiderende mails dat er accounts geblokkeerd worden, hosting wordt stopgezet etc. met daarin een link naar een bitcoin-adres etc.

Dat soort mail verdwijnt bij mij zonder omkijken en met een dikke glimlach direct in de SPAM folder.... :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk