Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

punten komma's CSV file

Gestart door rollo, maandag 31 augustus 2020, 22:42:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rollo

Hallo,

Ik heb een CSV file waar waarden instaan (freqeunties) met punten erin. Als ik deze naar een andere computer overzet om de CSV file te importeren schijnt dat de punten naar komma's te zijn veranderd.Bij een andere PC gaat het zonder problemen maar bij een specifieke PC (originele w10 prof) lukt het gewoon niet.
Als ik met kladblok de CSV open en ik verander alles van komma's naar punten , dan is er geen probleem meer met importeren.

Bij de PC's waar het goed bij gaat zijn het geupgrade w10 machines (ex windows 7) , waar het fout gaat is een originele w10 prof versie.
Alle betrokken PC's hebben open office .

Wie kan me de oplossing bezorgen ;-) Bij voorbaat dank !





Gerrit

probeer het eens met libre office  :icon_beer:

rollo

Hi Gerrit, geprobeerd maar no chance  :icon_frown: . Als ik de file importeer in een programma dat geen "office" toepassing is dan heb ik hetzelfde probleem. :icon_o_O:

lucas

Ik neem aan dat je de CSV file in excel wilt importeren?

CSV-bestanden omzetten naar Excel dan moet je wel van te voren aangeven in excel welk scheidingsteken er gebruikt wordt. Standaard is dit nl een "punt" jij hebt een "komma"  :yess:

rollo

HI Lucas,

Nee het is niet om in excel te importeren maar in een programma waar radiofreqeunties van toepassing zijn.
Het is echt een vaag iets moet ik zeggen.

lucas

Hoe heet dat programma? En aan wat voor import format Moet er voldaan worden?

rollo

HI Lucas,

Het is een programma om zend/ontvangers op afstand te bedienen.(Icom RSBA1-v2 ) en ik heb als bijlage een CSV file bijgevoegd.
NU ben ik ens gaan kijken bij de pc die problemen heeft en daar kwam ik het volgende achter:
Als ik de csv file open zie ik komma's maar op op de screendump waar de file in het werkende programma te zien is , zijn er punten.

Als ik de file, zonder te openen in office, gelijk importeer naar het programma dan wordt dat niet geaccepteerd door het programma (RSBA1v2) .

Gerrit

Als de inhoud van een veld of cel een komma bevat, moet de inhoud van het veld of de cel tussen enkele (') of dubbele (") aanhalingstekens staan.
staaat beschreven in de help van libre office
neem aan dat dit geld voor meerdere tekens

lucas

Citaat van: rollo op vrijdag 04 september 2020, 09:38:14
HI Lucas,

Het is een programma om zend/ontvangers op afstand te bedienen.(Icom RSBA1-v2 ) en ik heb als bijlage een CSV file bijgevoegd.
NU ben ik ens gaan kijken bij de pc die problemen heeft en daar kwam ik het volgende achter:
Als ik de csv file open zie ik komma's maar op op de screendump waar de file in het werkende programma te zien is , zijn er punten.

Als ik de file, zonder te openen in office, gelijk importeer naar het programma dan wordt dat niet geaccepteerd door het programma (RSBA1v2) .

De CSV file is die gegenereerd uit de pc die deze problemen geeft?

rollo

Hi Lucas, nee dit is van een andere PC.In de bijlage heb ik de file erbij gedaan die wel uit de bewuste laptop komt.
Ik zie er zo geen verschil in. Zou het een registerprobleem kunnen zijn ?

lucas

Vreemd de CSV files die je upload staan in excel ik wil ze graag in kladblok zien  :yess:

rollo

Bij deze... hier zie ik weer komma's .. ;-(

lucas

Goed wordt op beide pc's hetzelfde export programma gebruikt met dezelfde update versie? Kun je het programma verplaatsen van de upgraded Windows10 versie naar de pc met Windows 10 professional?  Hoe ziet het format er dan uit? Hoe heet dat programma En kun je me de versie die niet goed gaat toemailen?

rollo

Hi Lucas, ja het zijn alle2 indentieke versies. Ik kan het programma verplaatsen maar dat heb ik nog niet gedaan. Het programma waar ik mee werk is RSBA1 v2 en dat bestuurt een zendontvanger.Als ik met openoffice het op de bewuste laptop open dna blijft de file hetzelfde. Ik heb het sterke idee dat met RSBA1 v2 iets gebeurt wat we niet willen.

lucas

#14
Citaat van: rollo op maandag 14 september 2020, 22:35:16
Hi Lucas, ja het zijn alle2 indentieke versies. Ik kan het programma verplaatsen maar dat heb ik nog niet gedaan. Het programma waar ik mee werk is RSBA1 v2 en dat bestuurt een zendontvanger.Als ik met openoffice het op de bewuste laptop open dna blijft de file hetzelfde. Ik heb het sterke idee dat met RSBA1 v2 iets gebeurt wat we niet willen.

Kan me het niet voorstellen dat als de versies hetzelfde zijn er verschil zit in de output file. Kun je me dat programma eens toemailen? Het programma die het niet goed doet neem aan dat het een exe is? En iets waar ik de zenders weg kan halen. Het is toch wel een koopversie en geen crack he 🤔

SMF spam blocked by CleanTalk