Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Powerline TP-Link werkt niet meer

Gestart door Rickvdwetering, vrijdag 29 maart 2019, 15:35:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rickvdwetering

Beste lezers,


Sinds gisteren heb ik een nieuw modem ontvangen van Ziggo (TG2492LG-ZG) omdat mijn oude modem (Ubee EVW321B) zeer verouderd bleek te zijn.

Sinds de wissel van modem werkt mijn powerline adapter (TL-WPA4220) niet meer..

Volgens de mensen van Ziggo zat het probleem in het IP-adres dat hij toegekend krijgt, dit is elke keer 169.254.72.88 of iets dat hier op lijkt.

Vandaag is er een monteur langs geweest maar die gaf het al snel op omdat de TP-Link niet van Ziggo afkomstig is.


Wat ik al geprobeerd heb:
- Factory reset

- Firmware update

- Ander IP adres toewijzen op de site van de powerline (deze gaat elke keer vanzelf terug naar 169.254.xxx.xxx


Hebben jullie enig idee hoe dit op te lossen is? Zonder dat ik bij Ziggo een nieuwe hoef aan te schaffen van 60 euro volgens de monteur van Ziggo.


Met vriendelijke groet,

Rick

Reinier

Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring heb met Ziggo modem/routers maar de basis-functies zijn voor alle modem/router hetzelfde.
De adapter van deze Powerline-adapters behoort zijn IP-adres te krijgen van de router, hetzij via DHCP ( willekeurig ) dan wel een vast IP via IP-reservering in de router ( handmatig ).

Het kan dus niet zo zijn dat de powerline-adapter een IP krijgt wat buiten de IP-range van de router ligt, dan is er iets mis.
Dat kan in de kabel tussen powerline-adapter en router zitten of de adapter is gewoon stuk zodat hij geen IP-adres accepteert of "ontvangt".

Ik zou de set eens meenemen naar een vriend of familie-lid en kijken of het daar werkend te krijgen is..?


lucas

Je hebt een TP link en niet van ziggo. Maw je hebt er zelf 1 aangeschaft daarom geeft Ziggo terecht geen support. Het zou naar mijn idee moeten werken ongeacht de ip-range instelling. Die laat ik altijd in standaard instellingen staan.

Heb je ook iets veranderd bijvoorbeeld aangesloten op andere stopcontacten? Wat is precies het type en wat zegt de bijgeleverde manual :icon_confused:

SMF spam blocked by CleanTalk