Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Samsung telefoon valt steeds uit

Gestart door Kees, dinsdag 20 februari 2018, 12:26:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kees

Samsung Galaxy S5 NEO

Enige tijd geleden heb ik een simkaart verwisseld met nummerbehoud. Van tele2 naar Tmobile.

Daarbij was het eerst niet goed gegaan, de kaart was te klein uitgedrukt en geheugen sd kaart viel steeds eruit. Dat zag ik toen ik de achtercover weghaalde. (telefoon lees ook geen simkaart en sd kaart meer) Bij de tmobile winkel kreeg ik nieuwe kaart en de oude ging nogal moeilijk uit maar dat ging goed.

SD kaart past niet meer in. Nieuwe simkaart erin en hij leest hem wel.

Het probleem nu is dat de accu heel snel leeg gaat, binnen 3 uur zonder te gebruiken loopt hij leeg, en bij veelvuldig gebruik loopt hij binnen 1 uur leeg.

EN ook valt hij soms uit bij het ontvangen van whatsapp berichten.

Wat is het probleem nu? De accu of de netwerkinstelling? En wat is beter; nieuwe telefoon of nieuwe accu?

Reinier

Welke Android-versie draait die Neo, v 6.0.1..?
Heb nl. hetzelfde toestel, had alleen WiFi problemen ( uitvallen ) na de update van Android 5 naar 6..
Heb mijn toestel 2 weken geleden helemaal leeg gegooid ( eerst backup naar Google Drive gemaakt ) en vervolgens schoon geïnstalleerd, werkt veel beter nu, doe gemiddeld 2,5 dag met de accu...

Frank

Kan inderdaad helpen wat Reinier zegt.
Mogelijk is na verloop van tijd bij het internetten of het installeren/deinstalleren van appjes rommel op de telefoon terecht gekomen die je accu drainen.
Backup maken en compleet naar fabrieksinstellingen terugzetten kan dan helpen.

Als na een fabrieksreset nog steeds de accu binnen 3 uur leeg raakt, dan kan de accu het probleem zijn.
Van een S5 is de accu makkelijk zelf te vervangen (uit mijn hoofd), dus je kunt er een paar tientjes aan wagen voor een nieuwe accu.
Tijdje geleden voor een collega ook een accu besteld voor een S5...een imitatie voor € 12,50 en werkt super.

Kees

Oke het is niet door de sd kaart gekomen dat de accu een klap heeft gehad? Want tijdens het gebruiken en de achter cover los halen zag ik de sd kaart tegen de accu aan. Dat dit gebeurt is omdat de te kleine simkaart beetje ruw uitgehaald werd waardoor sd kaart niet meer erin past (en dus steeds eruitviel).

ik kan het wel even proberen, schone installatie, alle foto's en documenten heb ik al overgezet naar de pc. (gaan de apps ook weg?)

En als dit niet werkt, want is de storing dan?

ik moet ook even erbij zeggen dat ik s5 neo altijd netjes gebruikt heb engeen last had van accu of uitvallen van telefoon. 

oh wacht ik zie het al, de accu kan het probleem zijn. Oke ik ga het even uitproberen

Reinier

#4
Ter verduidelijking: het uitvallen betrof alleen de WiFi-verbinding met het thuis netwerk, niet de hele telefoon.
Google maar eens op "android 6.0 1 wifi probleem" en je krijgt een hele lijst.
Heb alles geprobeerd het op te lossen maar uiteindelijk bleek een totale her-installatie de oplossing.
Dat doe je via "Backup maken en terugzetten" in de app "Instellingen".

Daarna heb ik de backup teruggezet van Google Drive en alle apps zijn daardoor ook weer terug  :icon_good:
Vervolgens heb ik een hele berg services uitgeschakeld om de accu-duur te verbeteren en dat helpt ook ( alle kleine beetjes helpen )..
Ik ben over het algemeen thuis dus heb ik heel veel services niet nodig, welke je wel of niet kunt uitzetten kun je ook via Google achterhalen.

Als je SD-kaart niet meer past nadat de sim-kaart is verwijderd is die kaartlezer beschadigd, typisch geval van LeO ( Lomp en Onbenullig )...
Je kunt proberen de SD-kaart in de kaartlezer klem te zetten door een dun plastic voorwerp tussen de SD-kaart en het metalen kapje van de kaartlezer te drukken.

Nieuwe accu voor de S5 Neo kost ook weinig, zie hier:icon_biggrin1:

Kees

Oke, backup gemaakt met samsung account, schone installatie uitgevoerd. Inloggen voor backup terughalen viel niet mee. Na 1 misclick ergens (wachtwoord was gewoon goed) werd steeds om beveiligingscode gevraagd. Kon hem nergens uitschakelen. Toen ging ik maar helemaal terug om opnieuw te beginnen met opnieuw installeren. Ging goed.

Apps en contacten kwijt. Apps heb ik gewoon via playstore account opnieuw geinstalleerd. Contacten terughalen lukt niet want ik had ze op telefoon (niet op sim) opgeslagen. Is hier ergens een optie om ze alsnog in een keer terug te halen?

Oke nu het probleem: accu blijft nog steeds snel leeglopen. Word dus tijd voor nieuwe

Reinier

Contacten had je ook kunnen exporteren / backuppen naar je Samsung of Google-account.
Is er geen backup, dan is weg = weg en terughalen is dus niet meer mogelijk......
Ik maak voor dit soort acties altijd 2 backups, 1 op Google Drive en 1 op de pc via Samsung Smart Switch...
Dat alles onder het motto: 1 backup is geen backup. :yess:

Kees

Oke vind ik best wel jammer. Ik ging ervan uit dat de backup alles ging backuppen. Vreemd dat dit niet zo is maar dan kan ik het vergelijken met de pc en de bijbhorende mappen...?

Ik heb nieuwe accu besteld.

Reinier

Contacten altijd op SIM opslaan en synchroniseren naar een Google-account...
Wat in het toestelgeheugen zit wordt niet teruggezet na een rest of her-installatie omdat daarmee het geheugen wordt leeg gegooid.
Na her-installatie stel je je Google-account weer in en dan wordt er gesynchroniseerd en zijn alle contacten er weer...
Wat op je SIM aanwezig is kun je zo wie zo weer gebruiken want daarmee gebeurd tijdens een her-installatie niets.

In dat opzicht is het inderdaad vergelijkbaar met een pc.
Overigens is er een verschil tussen wat een backup naar een Google-account en het gebruik van Smart Switch backupt..

Kees

Ik heb sinds kort de nieuwe accu binnengekregen en.... :icon_confused:...deze accu loopt ook snel leeg

helderheid staat op automatisch maar dit zou niet moeten uitmaken want dan nog moet het lang mee kunnen draaien...

Ik heb de scherm helderheid nu op laag stand maar ja..hij loopt toch snel leeg...

Reinier

Kijk eens of je met deze app verbetering krijgt..?

Kees

Nee niet echt. Er wordt wel aangegeven dat je accu minuten langer aanstaat maar helpt niet echt. Is het misschien een verkeerde type accu? Er staat geen samsung op, wel is het voor S5neo. Ik heb de goedkoopste genomen van ebay. Misschien dat ik dat niet had moeten doen. Maar waarom verkopen ze het dan?

Zijn de accu's voor s5 neo gelijk aan s5 type ?

Reinier

Ik koop meestal een originele accu omdat je van imitatie-accu's nooit de kwaliteit weet en voor die paar Euro prijsverschil..
Heb ooit via eBay wel eens zgn. high capacity accu's gekocht en die deden het wonderbaarlijk goed, scheelde bijna 1 volle dag gebruik en die accu's waren ik dacht iets van $ 8,- per stuk.

Hier een eBay-overzicht van accu's voor de S5 Neo, originele accu's voor nog geen € 9....

lucas

#13
Geld ook voor Apple oplaadkabels merkloos a € 4,95 en origineel a 24,95. Originele is duurder maar zijn kwalitatief echt beter. Die neppers kun je binnen 3 maand weggooien want dan liggen de binnen kabeltjes al bloot bij de stekkers.

Weet zeker als die een originele batterij aanschaft dat het probleem over is.

Gerrit

aha de bekende batterijen die hebben iets van 4500m/a zijn duizenden filmpjes van in werkelijkheid iets van 800m/a lachen  :ohyeah: :ohyeah: :ohyeah:
terwijl je bij replace direct of bol iets van 12 euro betaald voor de originele en belangrijk morgen in huis
geen brandgevaar
geen kortsluiting
de juiste spanning
wel jammer -l-ion brand altijd geweldig en explosief :smokin: :smokin: :smokin:

SMF spam blocked by CleanTalk