Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Snelheid herstellen

Gestart door Ericra, dinsdag 26 juni 2018, 12:10:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ericra

Hmmm, moest opnieuw registreren om toegang te krijgen. Ik heb eeb internet pakket met 300mbs, gedurende de eerste week ging dat perfect met snelle verbinding via mijn WiFi, nu is de snelheid echter gedaald naar 50 mbs via de wifi, als ik een kabel op mijn router aan sluit heb ik wel 300 mbs. Hoe krijg ik de volledige snelheid terug op mijn WiFi?

Reinier

Modem/router opnieuw opstarten..?
Even 20 sec. de adapter eruit, daarna aansluiten en even 3 min. wachten tot de modem/router weer volledig is opgestart.
Kijk of het gewerkt heeft..
Om welke modem/router gaat het en van welke provider..?

Ericra

Ok, de router uit gezet etc maar geen verandering, kan ik nog iets anders proberen?

lucas


Ericra

De provider is Vega Fibre hier in de buurt van Alicante

SSID:   Vegafibra_Wifi_8BC9A
Protocol:   802.11n
Beveiligingstype:   WPA2-Personal
Netwerkband:   2,4 GHz
Netwerkkanaal:   1
IPv4-adres:   192.168.100.2
IPv4-DNS-servers:   4.2.2.2
8.8.8.8
Fabrikant:   Qualcomm Atheros Communications Inc.
Beschrijving:   Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless Network Adapter
Stuurprogrammaversie:   12.0.0.438
Fysiek adres (MAC):   70-C9-4E-D0-C0-4D

Reinier

#5
Uitzetten of fysiek de stroom eraf halen zijn 2 verschillende dingen.
Als je de router uitzet en weer aan start hij wel opnieuw op maar blijft het geheugen en instellingen bewaard en dus zal dat hoogstwaarschijnlijk geen effect hebben.
Als je fysiek de stroom eraf haalt door de adapter eruit te trekken wordt ook het geheugen gewist van de bedrijfstoestand...

Nu nog even merk & type router en provider vermelden....dan kan ik even voor je kijken of er van dat type problemen bekend zijn en wat er eventueel aan te doen is.

Wat je zojuist aan technische gegevens plaatst is volgens mij de WiFi-adapter van je laptop....
Dat is niet wat ik nodig heb...het gaat om de modem / router van je internet-provider die aan je telefoon-aansluiting is aangesloten..?

Ericra

De stroom is er af geweest voor een minuut. Ik kan je niet meer over de router vertellen dan wat hier boven staat.

Reinier

#7
Staat er geen "merk" op de router..?
Er komen via Google alleen maar Facebook resultaten boven die niets met dat apparaat te maken hebben, verder is er niks over het ding te vinden en kan ik je dus ook niet verder helpen.

Overigens is de Qualcomm Atheros QCA9377 Wireless Network Adapter een WiFi-chip die dualband WiFi ( 2,4 èn 5 Ghz ) ondersteunt en daarnaast ook nog Bluetooth 4.2.
Volledige specificaties op deze pagina.

Ericra

De router is een Huawei maar er staat  geen model nummer op dus ik vrees dat we niet veel verder komen.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Ericra

Ik heb een glasvezel verbinding, hopelijk is er maar een voor glasvezel.

Reinier

#11
In principe maakt dat niet uit.
Aan het einde van de glasvezel-kabel zit een glasvezelmodem waar het internet-signaal uitkomt.
Vandaar loopt een netwerkkabel naar de Huawei...

Ericra

Van wat ik kan zien gaat de glasvezel kabel direct de modem/router in, ik heb maar een kastje.

Reinier


Ericra


SMF spam blocked by CleanTalk