Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Advertenties in beeld

Gestart door Nol, zondag 30 oktober 2022, 12:50:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Even een vraag, ik kijk nog wel eens op Alibaba maar als ik nu een andere site opend dan komt er ook een advertentie van Alibaba in beeld
Dat vind ik storens, is dat te verhelpen ?
Ik heb browser geschiedenis en download geschiedenis en coockies met andere site gegevens enafbeeldingen met bestanden in cache al gewist daarna opnieuw opgestart maar ik blijf ze zien.
Moet ik wachtwoorden soms ook aanvinken om te wissen ?
Onder cookies en site machtigingen staat dat popups en advertenties zijn geblokkeerd
Ik werk met Edge v107.0.1418.26 in W10 is up-to-date
Ik firefox zie ik het niet

derkdejong

wellicht heeft zich een extensie in edge genesteld.
kijk dus eens bij instellingen / extensies

zie je daar niets, dan rechtsklik op taakbalk / taakbeheer / tabblad opstarten: staat daar iets van alibaba genoemd: dan uitschakelen

Nol

Instellingen / extensies kom ik niet tegen
klik ik op de 3 horizontale puntje rechts bovenin dan op extensies dan staat daar Proper Menubar for Microsoft Edge
Ik zie niets van alibaba

Ook in tabblad opstarten staat geen alibaba

Nol

Nog een probleem, facebook haalt op een gegeven moment de laatste beelden niet binnen en dat blijven witte vlakken en dan kan ik niet verder scrollen.

John

Doe is een systeemherstel voor de periode dat dit allemaal niet speelde :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Nol

Er zijn blijkbaar geen herstelpunten gemaakt.

derkdejong

sowieso nu doen: een scan met malwarebytes: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
druk op gratis versie, en let op dat je bij de installatie alles wat duidt op proefabonnement of proversie mijdt!

Nol

#7
Gedaan en de 12 objecten in quarantaine gezet en de PC opnieuw opgestart

Facebook loopt weer door, nu nog kijken of ik van de reclames af ben maar dat laat ik z.s.m. weten.
Alvast bedankt voor de hulp  :bedankt:

Nol

Nog even een vraag, soms loopt facebook weer niet door en als ik edge afsluit dan zie ik de cursor nog even nadraaien alsof er nog iets bezig is.
Heeft dit er mee te maken en is er iets wat ik nog kan (moet) doen ?
Net nog even Malwarebytes laten scannen maar heeft niets gevonden

Gerrit

als u een besmetting heeft gehad zijn vaak bestanden beschadigd
remedie:
cmd als admin uitvoeren
sfc /scannow acgter de knipperende c: intypen en op de entertoets drukken
achteroverleunen en afwachten :icon_good:

Nol

Gedaan en ik heb een logfile maar die is vrij groot dus plaats ik alleen even een printscreen

Jurjen

Nu weer opnieuw testen of het nog voorkomt.  :icon_good:

Nol

Facebook loopt iets beter door m.a.w. de plaatjes worden nu iets sneller binnen gehaald maar als ik edge afsluit dan blijft de cursor nog steeds draaien
Om te testen heb ik Firefox geprobeerd en als ik die afsluit dan zie ik de cursor na afsluiten niet doordraaien en worden de plaatjes veel sneller binnengehaald en stokt het niet.

Jurjen

Andere browser dan dus?
Zelf vind ik edge helemaal niets.

Ik gebruik google chrome, anders firefox.  :schater:

Nol

Is geen probleem want Firefox heb ik jaren geleden ook gebruikt maar die weigerde ineens dus ben ik overgestapt naar Edge
Ik ga Firefox maar weer gebruiken alleen weet ik niet of er iets in Edge zit wat straks weer problemen gaat geven met Firefox.
Net was ik aan het scrollen in FB en ineens stopte het en bleven er weer 2 witte vlakken zichtbaar en hij bleef daar op staan dus kon ik alleen FB afsluiten
We gaan het ervaren of het met Firefox goed gaat
Moet ik edge soms verwijderen en / of nog iets schoonmaken ?

SMF spam blocked by CleanTalk