Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Ongewenste netwerkbeheerder

Gestart door Auba2022, zondag 11 september 2022, 12:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Auba2022

Beste Forum,

Ik probeer mijn buurvrouw te helpen omdat we eea niet vertrouwen. Zij heeft een tijd terug een laptop gekregen van inmiddels haar ex, deze persoon is netwerkbeheerder op de laptop. Deze willen we graag verwijderen omdat we idee hebben dat deze persoon van alles kan doen hierdoor. (is nogal een expert met computers). Kan het kloppen dat deze persoon via de wifi in huis toegang heeft tot alle apparaten die verbonden zijn met het wifi netwerk en nog belangrijker hoe kunnen we dit voorkomen.

Jullie hulp word zeer gewaardeerd.

Groet,

John

#1
inloggen op je modem/router en wachtwoord veranderen, zo ook bij je email en dergelijke :yess: als je het helemaal niet vertrouwd installeer windows opnieuw met nieuwe gegevens :icon_good:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jurjen

Wat versta je onder netwerkbeheer? heeft deze persoon een account op de laptop?
Hij zal wel ongetwijfeld het wifi wachtwoord hebben, in het slechtste geval kan hij je netwerk offline gooien.

Verder gericht op de laptop, ja het is mogelijk om dingen op afstand te doen.
Is dit toegestaan nee.. maar ja het bestaat. ik betwijfel of deze man of vrouw verstand van het darknet heeft.

Kortom, installeer gewoon opnieuw windows, dan ben je zeker van je zaak.
daarnaast is het wel belangrijk om dus je wifi wachtwoord en router wachtwoord te veranderen!

Voor overige apparaten: is ook het antwoord, ja als hij het wifi wachtwoord weet, zou die een chromecast kunnen bedienen of tv of soundbar ect..

SMF spam blocked by CleanTalk