Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Koptelefoon verbindt niet meer met laptop

Gestart door evd, zaterdag 20 augustus 2022, 10:21:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

evd

Beste allemaal,

(Mocht ik dit berichtje in de verkeerde groep hebben gezet, dan hoor ik het graag!)

Ik zit met een probleem. Sinds 2019 heb ik de Bose QuietComfort 35 II koptelefoon. Deze was steeds moeiteloos via Bluetooth verbonden met mijn laptop, een HP Pavilion 15-cs3 (Windows 11 Home) en mijn iPhone 11. Sinds kort kan ik de koptelefoon niet meer verbinden met mijn laptop. Het apparaat verschijnt niet in de lijst met Bluetooth-apparaten om verbinding mee te maken op mijn laptop. De koptelefoon verschijnt wel met "LE" ervoor in de lijst, maar dit is niet de goede. Soms lukt het na een hele lange tijd wel om eindelijk te verbinden, maar als ik dan geluid probeer af te spelen, is de verbinding erg haperig.

Ik heb de afgelopen dagen al van alles geprobeerd (Windows updates gecontroleerd, koptelefoon geupdatet, koptelefoon verwijderd uit de lijst met Bluetooth-apparaten...), maar het lukt me niet om de koptelefoon weer aan de praat te krijgen op mijn laptop. Als ik de koptelefoon aansluit met de AUX-kabel, is er overigens niks aan de hand. Ik heb zelf het idee dat het probleem is ontstaan na een Windows update.

Heeft iemand de gouden tip voor mij? Alvast bedankt!


evd

Ja, dat heb ik allemaal geprobeerd. Ik denk dat ik misschien een nieuwe driver moet installeren ergens voor (netwerk o.i.d.), maar ik weet het niet...

Pearl

Via apparaatbeheer, wifi en de hardware id ervan, ermee zoeken voor W11 drivers, dat model kunnen diverse merken inzitten.

En er is toch maar 1 Bose? waarom er LE voorstaat?

Ook al geweest?
https://www.bose.nl/nl_nl/support/articles/HC2507/productCodes/qc35_ii/article.html

evd

Ik moet verbinding maken met de Bose met het koptelefoonsymbool, maar deze verschijnt bij mij niet. Het apparaat met LE ervoor heeft dit een ander symbool en is niet de juiste.

Pearl

Zoek de WIFI driver op via die hardware id, die m.2 kaartjes zijn ook voor bluetooth.

evd

Ik begrijp niet wat je bedoelt, kun je uitleggen wat ik precies moet doen en waar ik moet zoeken?

Gerrit

het kan zijn dat er een beschadigde bestand in uw software zit'.
type cmd in het zoekvenster
uitvoeren als admin
type achter de knipperende c: het volgende commando
sfc /scannow

en vertel het relaas

evd

Ik ben nu wel weer geconnect met de laptop, maar het geluid loopt niet helemaal vlekkeloos. Soms loopt hij 10 seconden soepel en daarna begint hij weer te haperen. Wat kan ik daar tegen doen?

Pearl

Wat wordt er allemaal mee opgestart?
Kan een update tool zijn van bepaalde software, enige wat mee opgestart hoeft te worden zijn die voor de drivers, het AV en de eventuele back-up tool.
Kijk in taakbeheer, meer details en dan het tabblad opstarten.

Maak je gebruik van een cloud service?, zo ja dan kan het syncen ervan ook de oorzaak zijn.

evd

Zie in de bijlage een foto van wat er wordt opgestart.

Vandaag weer een poging gedaan met de koptelefoon, maar het lukt nog steeds niet. De apparaten zijn wel aan elkaar gekoppeld, maar (automatisch) verbinding maken lukt niet. Wat kan hier aan de hand zijn?

Pearl

Tja, dat zijn allemaal progjes die veel resources opsoeperen.
Waarom gebruik je AVG? W10/11 heeft zelf een perfecte AV die tevens ook weinig resources gebruikt.

Maak je gebruik van Onedrive?

Ipp hoef je alleen startitems erin te hebben staan voor drivers, AV en een eventueel back-up tool, laatste zie ik niet, rest kan allemaal weg, die progs doen het ook als je die in Windows zelf aanspreekt, die hoeven echt niet mee te worden opgestart.

B.v.
https://zondervirus.nl/ccxprocess-exe/

Bij mij worden er 5 opgestart en nooit last van problemen.


evd

Ik heb vrijwel uitgeschakeld en het lukt nog steeds niet. Op de een of andere manier wil de verbinding tussen mijn laptop en pc maar niet lukken.

De moed begint me een beetje in de schoenen te zakken. Heb je een andere tip? Kan het zijn dat de koptelefoon te oud is?

Pearl

CiteerOp de een of andere manier wil de verbinding tussen mijn laptop en pc maar niet lukken.
Wat wil je daar dan mee?

En welke Windows staat erop?

Die driver ook geherinstalleerd met auto driver update van Windows uit?


https://techpulse.be/tips/220992/zo-klinkt-je-bluetooth-hoofdtelefoon-veel-beter-met-windows-10/

evd

Excuus, ik bedoel de verbinding tussen mijn laptop en de koptelefoon. Er staat Windows 11 Home op mijn computer. Wat de driver betreft: ik heb geen idee... De link die je stuurt is handig, maar werkt bij mij niet, want ik kan niet verbinden.

SMF spam blocked by CleanTalk