Externe harde schijf als RAW bestandssysteem

Gestart door Gregor, zondag 20 maart 2022, 22:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gregor

Goede avond,

Ik kan niet meer bij mijn bestanden op mijn externe harde schijf. Na wat puzzelen ben ik er achter dat de schijf wordt gezien als een raw bestandssysteem.
Nou heb ik vandaag EaseUs Data recovery wizard geprobeerd en met succes. Nou ja, tot ie bij de 2gb kwam. Daarna moest ik betalen.  Maar toch succes, de foto's die hij had recovered kon ik openen en bekijken. Voordat ik voor een key ging betalen ben ik opzoek gegaan naar wat reviews over easeus en kwam aardig wat slechte ervaringen tegen. Ik ben gaan zoeken naar andere date recovery programma's en zie nu door de bomen t bos niet meer. Genoeg uit te kiezen, ieder met zijn portie slechte en goeie reviews.  Na wat rond lezen op jullie site , bij soort gelijke problemen, kwam ik testdisk tegen en gong die meteen proberen. Helaas heb ik niet genoeg digi skills om die goed te laten draaien.

Dus mijn vraag is deze. Wat is een betrouwbare, betaalbare software om mijn schijf om te zetten van RAW naar NTFS? En als ie ook nog gebruikers vriendelijk is, is dat alleen maar een plus.

Met vriendelijke groet
Gregor

Hans


Gregor

Goeiemorgen.
bedankt voor je suggestie , maar het is mijn hele schijf die als raw gezien wordt en daardoor niet gelezen wordt. In de bijlage heb een foto van t computer beheer window gedaan

Dank
Gregor

Gregor

Tevens krijg ik dit bericht als ik m probeer te openen

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gregor

Chkdsk heb ik in meerdere variaties geprobeerd, maar de schijf wordt niet herkend.
Formatteren zal geen oplossing voor mij zijn, aangezien ik dan de bestanden verlies waar ik probeer bij te komen.
Het stations letter wijzigen was ik nog niet tegen gekomen en zal ik vanavond proberen.

Verdere ideeen zijn welkom of eventuele ideeen voor recovery software

Dank
Gregor

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jurjen

#7
Wellicht kun je wat proberen met macrium reflect.   Je hebt daar een free version van, en een pro versie in trail. 
of deze: https://www.remorecover.com/windows/recover-partition.html



derkdejong

je neemt n risico met zo'n omzetting.
ik zou altijd eerst: schijf uit het kastje halen en hang 'm dan in of aan een linux pc of start je eigen pc op met een linux-live versie.
hele grote kans dat al je bestanden dan gewoon gratis nog leesbaar en dus overzetbaar blijken.


Gregor

#10
Bedankt voor de reacties. Met Testdisk liep ik al vast doordat mijn schijf grote niet goed werd weergegeven. Linux wilde ik vanavond gaan proberen, daar kwam iemand op t werk vandaag ook mee.

Ik laat nog weten wat er wel of niet lukt  :icon_good:

Pearl


Gregor

Goede morgen.

Iedereen bedankt voor alle suggesties en hulp.
Linux en het veranderen van het stationsletter hadden geen effect.
Ik heb goede resultaten behaald met een pro versie van EaseUs data recovery. De foto en video bestanden worden as we speak herstelt en hoop ik vanavond binnen te hebben. (Het zijn er een hoop)

Dank
Gregor

derkdejong

easus is inderdaad goed, maar let op (mijn ervaring, misschien is dat tegenwoordig anders): je denkt dat je voor een maand koopt, maar je koopt er een automatische maand bij, en dat elke keer, tenzij je bewust actie onderneemt om dat stop te zetten..... ga dus nu nog na of zoiets bij jou het geval is, dat bespaart je menig automatische afboeking!!!

Pearl

Wel toevallig, net voor iemand een 6GB externe schijf die ook "RAW" was geworden (oorzaak onbekend) hersteld met TestDisk, partities opgezocht en daarmee hersteld via write, werkt weer.

SMF spam blocked by CleanTalk