Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

probleempie startpagina pdhelpforum

Gestart door Wgalien, zaterdag 16 mei 2020, 18:34:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wgalien

Hoi...ben ik even weer. Als ik op jullie startpagina kijk en dan naar handige gratis downloads en dan naar converter (van Gerrit) krijg ik van Mbaw een bericht van website met trojaans paard in quarantaine...van c: program files/firefox.firefox.exe. En het geeft aan het ip adres...213.222.29.184 en home.deds.nl. Het blijkt iets van xs4all te zijn. Ligt dat aan mijn firefox en edge (alles idem ) of ligt het aan jullie site?

Gr Wim

Gerrit

net nog geopend op de site limewire niets...... :icon_confused: en met firefox heel vreemd :abra_cadabra:

Wgalien

Ik weet het ook niet hoor, als ik mbam laat scannen vind die niks, ook windows defender vind niks, adw,junkw, panda en emisoft....vinden niks. En het gebeurt dus in firefox en edge.

Wgalien

Firefox eens verwijderd via revo, Firefox opgehaald vai de officiele website, geinstalleerd en exact hetzelfde weer.

Reinier

Zit zelf ook bij XS4ALL , gebruik ook Firefox, heb hier geen enkel probleem.....
Het pad wat je aangeeft: c: program files/firefox.firefox.exe  klopt niet, kàn niet kloppen....
Ik heb hier op mijn systeem gekeken maar een map firefox komt bij mij in Program Files niet voor, ook niet in Program Files (x86) , geen map firefox, niet met hoofd- of kleine letter.

Alleen in Program Files staat een map Mozilla Firefox dus kijk eens goed naar de foutmelding of het pad wat je opgeeft klopt of niet.
Als het klopt kun je die map van jouw pad naar mijn idee gewoon verwijderen want dat is niet de map waar Firefox in installeert.

Wgalien


Wgalien

Het isidd program files, dan mozilla firefox en dan firefox.exe (de ronde rood/oranje bol ) . Verder staat daar alleen nog mozilla maintenance services en mozilla thunderbird. Het vreemde is nu...nog niet weer gehad/gezien.

Reinier

Wellicht een onnozele en domme vraag, maar waarom heb je MBAM continue actief op je systeem..?
Ik gebruik het zelden tot nooit, heb het niet eens geïnstalleerd....
Ik heb alleen een virusscanner actief ( Kaspersky Cloud Free ) en verder helemaal niks.
In Firefox gebruik ik een aantal extensies zoals DuckDuckGo Privacy Essentials , I don't care about cookies, uBlock Origin en Kaspersky Protection.

Wat deze allemaal doen kun je zelf in de Add-ons van Firefox opzoeken, maar het werkt voor mij probleemloos en zonder enige melding van wat voor toepassing dan ook.
Persoonlijk zie ik ook de toegevoegde waarde niet van het continue actief hebben van MBAM.
Als je je gezond verstand gebruikt, léést vóór je ergens op klikt, niet de hele wereld aan zgn. "gratis" programma's download ( die toch bijna altijd beperkte functionaliteit hebben tenzij je de Pro of Premium versie koopt ), niet op allerlei wazige torrent-sites etc. bezig bent, dan heb je dat ook niet nodig.

In de meeste gevallen van ad- , spy- of malware zit het grootste probleem achter het toetsenbord, de meeste gebruikers hebben zelf toestemming gegeven om die meuk te installeren door niet te lezen en een vinkje te laten staan tijdens de installatie.

Wgalien

Mogge. Ik had mbam gewoon gedownload en gebruikt om dus de pc te scannen, ik heb niks ingesteld in mbam, alleen gezegd van scannen en verder noppes,ws doet het programma dat dus automatisch als je het gebruikt, ik heb geen idee Reinier. Verder heb ik niks gedownload van duistere sites of zo, nu niet meer tenminste, heb ik idd wel eens gedaan en dat had ook wel gevolgen. ik zal mbam dan verwijderen. Voor wat mij betreft mag hier dan een slotje op. Jullie weer dank voor de hulp en nog een fijne zondag verder.

Reinier

Zou eens beginnen met alles in quarantaine van MBAM te verwijderen, alle .tmp / .temp mappen leeg te gooien en Schijfopruiming uit te voeren ( ook systeembestanden verwijderen ).
Cookies en internet geschiedenis verwijderen...( je kunt hiervoor bijv. de gratis versie van  Ccleaner gebruiken )
Kijk hoe het daarna is....?

Wgalien

Hallo Reinier. Mbam heb ik gisteren al verwijderd van de pc. Toch had ik tijdens/bij mijn laatste berichtje gisteren geen last meer van dat ( home.deds.nl ) gehad. Nu heb ik schijfopruiming gedaan zoals jij hebt voorgesteld, en ccleaner ( gratis ) gebruikt ( doe ik al een paar jaar ).

Reinier

En hoe is het nu dan..?
Ook geen last op andere websites..?

Wgalien

Nergens last van. En ik had hier ook alleen maar last van op de pchelpforum site. Maar het is weer in orde, dank zij jullie.

Reinier

Mooi, dan zet ik deze als zijnde opgelost en sluit je vraag.
Succes weer voor de toekomst en blijf gezond  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk