Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

vaste kabel verbinding met pc maar hij gaat aan en uit op het scherm

Gestart door marijn, vrijdag 24 januari 2020, 23:05:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marijn

vaste kabel verbinding met pc maar hij gaat aan en uit op het scherm

dus verbinding geen verbinding en zo maar door wat kan het probleem zijn

en ik weet dat dit hier niet hoort maar ik kan ook niet in mijn bios komen
bij de reboot zie je wel dat hij er heen wil maar daarna begint hij op nieuw en start hij windows gewoon op

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

John

Je modem en router al gereset, ff 1 minuut van de stroom af, dan je modem geheel laten opstarten en dan je router :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!


John

Misschien kabelbreuk, of slechte verbinding in je pc, haal het stekkertje is heen en weer en kijk wat die doet :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

marijn

#4
allemaal goed is eigenlijk gekomen na dat ik er een andere cpu in heb gezet
daarvoor wekte alles nog goed

denk zelf dat de bios geupdate moet worden als ik ook naar de updates ga van de bios van mijn merk moederboard dan staat we lan update  er wel tussen
maar dat kan alleen in de bios

Reinier

En jij denkt zomaar, ongestraft, een processor te kunnen wisselen..?
Heb je ook op de CPU Support-list van betreffend moederbord gekeken of die processor wel ondersteund wordt op dit moederbord..?

Vermeld het volledige typenummer van de processor en merk & volledig type/ model van je moederbord..?

Verder rijst de vraag of de processor is voorzien van nieuwe, verse koelpasta voodat de koeler is gemonteerd...?
In jouw situatie is het verder meestal noodzakelijk dat de oude processor wordt geplaatst vóórdat je de BIOS kunt flashen als er al een nieuwere BIOS voor dit moederbord is.
Maar goed, op deze vragen zal eerst een antwoord moeten komen om een goed advies te kunnen geven.
Zonder die info is het alleen maar gissen naar de oorzaak van het probleem en wat er ( niet ) mogelijk is.

marijn

#6
ja dat kon max kon er een  i7 3770 in en die zit er nu in en het werkt verder gewoon :D
voordat ik de i7 er in zette kon ik ook al niet in de bios komen

Reinier


marijn

de i7 word ondersteund door dit moederboard
zit nieuwe koelpasta op

toen de i3 er in zat kon ik bij het rebooten ook al niet in de bios komen
bij de reboot zie je in een flits even de bios en dan gaat hij weer verder met normaal opstarten
pc werkt verder normaal op de internet verbinding na nu die gaat steeds aan uit aan uit




Reinier

Blijkbaar is het merk & type moederbord geheim..?
Bij het opstarten zie je nooit de BIOS maar de POST ( Power On Self Test ).
Dat deze zo snel verdwijnt komt omdat je Fastboot hebt ingeschakeld in de BIOS / UEFI.

Als je de pc volledig stroomloos maakt, dus de 220V stekker uit het stopcontact halen en daarna een paar keer op de Aan / Uit knop drukken, en daarna de 220V weer aansluiten, zou je wèl in de BIOS moeten kunnen komen.
Dat doe je door hierboven aangegeven werkwijze te volgen, daarna de pc aan te zetten en direct daarna een paar keer op de [Delete]-, [Escape]- of F2 toets te drukken.
Welke toets je moet gebruiken is afhankelijk van welk moederbord het betreft en de fabrikant van de BIOS, vandaar mijn vraag...

Om het probleem met je internetverbinding te verhelpen kun je de netwerkadapter volledig verwijderen uit Apparaatbeheer ( incl. stuurprogramma als daarom wordt gevraagd ) en daarna de pc opnieuw opstarten.
Dat zal dan iets langer duren omdat tijdens het opstarten, de netwerkadapter opnieuw geïnstalleerd wordt...
Kijk of het daarna opgelost is.

marijn

het is al een oudje merk msi h61m-p20 g3

ik ga hem eerst nog een keer verwijderen en daarna ga ik het andere proberen

alavst bedankt dat je zoveel geduld er voor het om mij te woord te staan  :yay:


marijn

ik heb de driver verwijderd werkte jammer genoeg niet
ik heb daarna stroom er af aantal keer op de power knop gedrukt
alle knoppen geprobeerd zie wel entering setup staan
daarna springt hij in een flits naar de bios en
daana start hij gewoon weer verder op

Reinier

Op de website van MSI vond ik deze driver voor je onboard netwerk-kaart ( Realtek chip ) van 16 januari 2020.
Deze driver is voor Win 10 64 bit.
Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn, in elk geval wat de software betreft  :icon_good:
Gewoon downloaden, uitpakken en installeren....succes  :icon_good:

marijn

durf het niet te zeggen maar het heeft nier gewerkt

ik had geen w10 dus heb ik w8 gedownload w10 wilde hij natuurlijk niet installeren

maar bedankt voor de tips ik had deze driver al wel gedownload 6 dagen geleden dus ik had hem eigenlijk al

Reinier

Ik was er gemakshalve van uit gegaan dat je W10 draaide.
Overigens is er op de website van het moederbord ook een BIOS update beschikbaar die ook verbeteringen van de LAN functionaliteit bevat.
Zou daar eens naar kijken..
En toch een upgrade naar Win 10 overwegen, dat kun je nog steeds gratis doen.

SMF spam blocked by CleanTalk