Maar 2019 krijgt toch geen updates meer ? Zoiets las ik ergens, 2019 zou de 365 zijn incl. de 3 updates van 365
Nee, dat klopt niet. Office 2019 is niet hetzelfde als Office 365.
Voor Office 2019 betaal je eenmalig een bedrag en dan mag je het zolang gebruiken als je wilt. Wanneer je Office 2019 aanschaft, dan krijg je dat pakket zoals het op dat moment is. Je krijgt daarna wel beveiligingsupdates, maar geen verbeteringen (in de vorm van nieuwe mogelijkheden).
Voor Office 365 betaal je jaarlijks een bedrag (abonnement). Wanneer je stopt met betalen, dan kun je (30 dagen na de vervaldatum van je abonnement) Office 365 niet meer gebruiken.
Wanneer je Office 365 gebruikt, dan heb je altijd de nieuwste versie. Je krijgt, zolang je abonnement loopt, automatisch de nieuwste features gratis in de vorm van updates.
Zelf heb ik geen behoefte aan steeds weer nieuwe features in Microsoft Office. Daarom heb ik gekozen voor de eenmalige aanschaf van Microsoft Office 2016.
Hoe lang zal Microsoft Office 201
6 ondersteund worden met beveiligingsupdates? Tot 14 oktober 2025.
Hoe lang zal Microsoft Office 201
9 ondersteund worden met beveiligingsupdates? Ook tot 14 oktober 2025.
Bron:
https://support.microsoft.com/en-us/lifecycle/search/914Vroeger werden versies van Microsoft Office steeds 10 jaar langer ondersteund. Voor Office 2016 is dat nog het geval. Voor Office 2019 niet meer. Die versie krijgt slechts 7 jaar ondersteuning.
Of er na Office 2019 nog een nieuwe versie van Microsoft Office komt, waarvoor je slechts eenmalig hoeft te betalen, is niet zeker. Microsoft lijkt steeds meer in te zetten op de abonnementsvorm (Office 365).