Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

powerbank

Gestart door DrakenComputer, vrijdag 14 december 2018, 18:34:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrakenComputer

Hey allemaal

Alvast vrolijke kerstdagen en een goed nieuwjaar!  :Kicon_beer: :Kicon_beer:

Wat mijn vraag is, ik ben op zoek naar een powerbank voor mijn gopro hero black 7. Nee mijn vraag is of het uitmaakt dat ik een orginele gopro powerbank moet nemen of dat ik gewoon eentje van Trust merk kan nemen en gebruiken voor hero 7 actioncamera?

Ik heb op internet iets gelezen over opladen van mobiele telefoons, daarin staat dat je beter de orginele lader kan gebruiken die je met de telefoon gekocht heb, vandaar dat ik mijn twijfels heb over een powerbank aanschaf voor hero 7. Moet die powerbank ook orgineel zijn?

Gerrit

wat is het amperage en de spanning van uw gopro? en die van de accublok

DrakenComputer

Dat weet ik niet,

waar kan ik dat zien?

John

Op de site van fabrikant, eventueel een sticker ergens of boekje :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

De net-adapter van de GoPro Hero 7 Black levert 5V bij 1A minimaal, een adapter van 2A wordt vaak aanbevolen.
Dat is eigenlijk ook standaard voor elke willekeurige smartphones ....
Laden via de usb-poort van een pc is ook mogelijk, alleen duurt dat langer, een usb2-poort levert nl. maar 0,5 A max, een usb3-poort 0,9 A.

DrakenComputer

Ah oke,

ik heb de gopro powerbank binnen ik zie de volt spanning getallen die je opgenoemd heb, klopt helemaal.

Ik denk dat ik het hierbij laat

maar ik zou toch graag willen weten welke alternatieven (powerbankmerken) goeie zijn voor langdurige gebruik (smarthphones en hier ook de actioncam)

Gerrit

#6
zelf heb ik powerbanken van varta omdat ik echt een merk wil en geen Chinese nep waardes en brandgevaar.
als u u een merk neemt zit u vaak goed blijf ver weg van fantasie merken want alles is nep(scam)
leesvoer


DrakenComputer

Is die gopro merk dan erg slecht? Ik kan hem ruilen voor andere powerbank

Gerrit

#9
daar kan ik geen oordeel over vellen, maar het is een merk .....en van ruilen komt huilen

ps houd wel rekening met verordeningen als u gaat vliegen betreffende de capaciteit van de powerbank....brandgevaar

DrakenComputer

Nou ik zie aan de achterkant van de gopro powerbank: Made in China

En ik hoorde vroeger dat er telefoons van huawei batterijen ontploft zijn in de broekzak, paar jaar geleden.

Maar deze gopro powerbank laadt de go pro cam 4keer op bij volledig opgeladen powerbank en gopro elke keer vol opladen duurt 2 uur.

Dat zegt toch wel iets over de kwaliteit?

Reinier

Zou me er niet al te druk over maken.
Ontploffende accu's komen overal voor ( Samsung, Apple etc ) want bij elke fabrikant komen soms fabrikage-fouten voor.
De kans dat je zo'n productie-fout treft is klein, tenzij het een hele batch betreft zoals destijds bij Samsung ( de Note 7 dacht ik ).
Als het ding z'n werk naar behoren doet is het toch goed..?

Gerrit

je vergeet de tesla :koffielezen:
een vracht vliegtuig 747
maar van huawai nooit gehoord zal wel weer Amerikaanse propaganda wezen, zat er soms ook een microfoon in.....pff moe word daar van......zelf spyware in alles stoppen en een ander beschuldigen......ken een Duitse.....

DrakenComputer

Oke, ja hij werkt goed. Heb alleen geen stekkeraansluiting meegekregen om de powerbank op te laden, alleen maar usb aansluitingen.

Kan ik eigenlijk de lader van Samsung telefoon gebruiken? Die is ook met usb verbonden. De meegeleverde kabel van deze powerbank sluit ik aan op de stekker van de samsung lader en laad ik hem volledig op.

Dat is toch mogelijk en niet nadelig voor de powerbank levensduur?

Gerrit

nee absoluut niet.....maar let wel op dat de lader zelf niet te heet word bij powerbanks en laden nooit alleen laten,er moet door de lader echt maximale stroom geleverd worden en ja dan moet je er echt een oogje in het zeil worden gehouden

SMF spam blocked by CleanTalk