NAS niet zichtbaar en LAN ipadres vraag

Gestart door Nol, zaterdag 08 juni 2024, 23:25:36

Vorige topic - Volgende topic

Nol

Western Digital Green model WD10EARS van 1TB

Nol

Ik heb WD Drive Utilities en Western Digital Dashboard gedownload maar beiden zien hem niet.

Gerrit

https://support-en.wd.com/app/answers/detailweb/a_id/10850/~/how-to-fully-erase%2C-low-level-format%2C-or-write-zeros-on-a-drive#subject1

dit is een low format en kan badsectors repareren door ze apart te zetten en de reserver in te zetten.
ik raad u aan de Amerikaanse methode te nemen duurt lang maar is heel grondig

hoor weer van u
tussen vraag is hij wel direct op de pc aangesloten want via usb werken de tools niet

Nol

De HDD was via USB met de PC verbonden maar nu zit die in de PC en WD drive utilities ziet hem nog steeds niet.
Dashboard ziet hem wel en alles lijkt goed te zijn. Zie de foto´s.

Als ik low format wil doen dan kan ik kiezen uit 6 opties waarvan de eerste de gene is die je bedoeld maar daar heb je utilities voor nodig en die ziet de HDD niet.
Wat ik begrijp zijn de andere minder interessant.

Ik heb nog een low format progje HDDLLF ken je dat of moet ik dat vergeten ?

Jurjen

Die je noemt nol, zou je ook kunnen gebruiken.
is dus wel max 180gb per uur, op 1tb gaat dat dus erg lang duren..

Gerrit

doe dan eerst de "fast"
is een keeer pass lijkt mij wel voldoende in uw geval
heel vreemd dat de wd tools niet werken en alle andere wd tools wel
wat zegt crystaldisk nu omdat hij nu in de pc hangt

Nol

Ik heb nog niets gedaan alleen even CrystalDisk gestart en gelijk een waarschuwing.
Toen via schijfbeheer geprobeerd volume te verwijderen maar schijf blijkt in gebruik te zijn en als ik door gaat dan krijg ik de melding van foto 3
Ik hoor wel wat ik nog kan of moet doen.

Gerrit

mooi dan kunt u proberen of lowformat iets oplost zo nee, koop nieuw, als u van plan bent om de schijf niet in t bouwen maar als externe te gebruiken raad ik een ssd aan de 1 tb versie kost rond de 60 euro koop er een goede case bij en voila
hoor weer van u ps 190 bad sectors is erg veel zou hem over me hoofd gooien maar u leert nu een hoop altijd handig voor toekomstige problemen en hoe het aan te pakken

Nol

Ondanks het slechte nieuws  :ohyeah: bedankt voor de moeite om te helpen en ik stop met deze schijf.
Het was de schijf uit de NAS en ik heb nog een andere 1TB liggen die ga ik er nu inzetten en kijken of de NAS weer wil gaan werken.
Ik laat het weten hoe het vergaat.

Gerrit

ok maar ik zou hem eerst even testen voor het inbouwen :ohyeah:  :ohyeah:  :ohyeah:

Nol

Deze draaide als externe HDD en draait perfect dus in de NAS gezet en die draait weer.
De WD HDD blijft mij irriteren en net HDDLFF low format geprobeerd en ik krijg de melding van de foto.
Is dat nog op te lossen voor die in de kliko gaat ? Anders kan ik hem alsnog als externe HDD blijven gebruiken.

Nol

Na ±30 uur formatteren via format E: /fs:NTFS /p:1 heb ik WD Diagnose gedraaid met dit als resultaat.
Einde verhaal, ik ga het afsluiten want ik heb geen hoop meer dat het alsnog goed komt.
Bedankt voor alle hulp.

SMF spam blocked by CleanTalk