Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Externe hardeschijf niet leesbaar.

Gestart door DirkStam, maandag 10 augustus 2020, 16:45:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DirkStam

Hallo heeft iemand van jullie verstand van externe harde schijf. Mijn Maxtor externe harde schijf wordt niet herkend door windows. Opeens deed hij het niet meer. Heb mijn schijf opgestuurd naar datarecovery nederland. Diagnose leeskop stuk en sectorschade dus kan niet bij de bestanden komen. Recovery is wel mogelijk maar voor een aanzienlijk bedrag. Weet of kent iemand een goedkoper adres of heeft iemand van jullie er verstand van. Zou mooi zijn er staan nogal wat foto's.video en muziekbestanden op. Ik hoor van jullie. Alvast bedankt.

John

Heee Dirk, oke leun ff achterover en wacht ff op advies van Gerrit of Reinier, zij zijn de diehards met harddisks problemen :yess: Kan je  het type harddisk ff neerzetten hier, en of die direct op je USB aansluiting gaat of in een case zit met voeding :icon_o_O:
in ieder geval succes gewenst :yess: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit

een tussenvraag klikt de schijf?
is het een 3,5"of een 2.5"
maakt u gebruik van een externe voeding?
maxtor = al enige tijd geleden door seagate overgenomen hoe oud is de schijf nu?
hoor weer van u

DirkStam

De schijf heeft een usb aansluiting 3.5  inch is uit de behuizing omdat ik hem heb opgestuurd naar datarecovery nederland. Deze gaven aan dat de leeskopstuk is en een aantal sectoren beschadigd zijn. Ze konden recoveren voor 900 euro best wel veel geld. De schijf maakt een tikkend geluid.

DirkStam

Nog even wat over de schijf hij heeft een eigen voeding en ik denk dat hij al 20 jaar oud is

Gerrit

#5
dan is het vaak over en sluiten word ook de sound of dead genoemd.
soms is het mogelijk om met een disktool de arm te resetten maar dat is vaak slechts 10% kans en de arm heeft soms ook over de schijf lopen schuren.
zal je een trukje leren neem een waterdichte plastiek zak en leg de schijf in het zakje een nacht in de vriezer.
vaak doet hij het even en dan is het de kunst zoveel mogelijk eraf te halen ook 10% kans
en ja makkelijk is het dus niet veel werk en heel weinig kans op slagen

toevoeging : om u een indruk te geven betreffende disk tools uitleg seatools uw schijf is nl nu seagate

John

Kijk Dirk, dit was ooit een harde schijf van mij, niet meer te maken helaas :nee2: :nee2: :nee2:

https://youtu.be/hp9uiHYktQM
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Indien de leeskop defect is zal deze bij elke poging de schijf te gebruiken meer schade aan het schijf-oppervlak toebrengen.
Omdat er ook sprake is van defecte sectoren is wel duidelijk dat deze schijf aan het einde van zijn levensduur is beland.
€ 900 is een fors bedrag, daarbij heb je waarschijnlijk ook niet de garantie dat de bestanden, die er nog afgehaald kunnen worden, daadwerkelijk bruikbaar zijn.

Mijn advies: je verlies nemen, een nieuwe ext. HDD aanschaffen en in het vervolg backups maken.
Dan is het stuk gaan van zo'n schijf niet zo'n zure appel als in dit geval.

Gerrit

nogmaals een toelichting de truc met de vriezer werkt enkel met oude schijven en in dit geval dus stokoud.
niet met nieuwe schijven doen aub...... uitleg waarom niet met nieuwe schijven

SMF spam blocked by CleanTalk