Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nieuwe GamePC 1500 euro

Gestart door Wallie107, donderdag 06 augustus 2020, 11:46:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wallie107

Hallo,

Mijn neef en ik zijn opzoek naar 2 gamepc's.
Wij zoeken een gamePC met de beste videokaart voor het bedrag dat we willen besteden met voldoende opslagruimte voor de grote games van tegenwoordig (het liefst SSD).
De pc's hoeven niet stil te zijn, maar gewoon snel in laden van games en de games moeten er weer mooi uitzien.
Heeft iemand een goede suggestie voor ons welke pc we het beste kunnen kopen of een lijst met de onderdelen die jullie denken dat erin moeten zitten.
De pc's hoeven niet perse er mooi uit te zien met led verlichting en doorzichtige schermen in de behuizing.

alvast bedankt voor de hulp,
Gr Alwin

Reinier

Helaas ben je vergeten het budget te vermelden dus een mogelijke samenstelling is niet te maken......

Daarbij nog de vraag waar de voorkeur naar uit gaat, een AMD of Intel processor gebaseerd systeem...?
In de budget range is een AMD systeem meer waar voor je geld, in de high-end range wordt dat verschil kleiner...

Gerrit


Wallie107

Hoi Reinier,

We zoeken 2 game PC's van 1500 euro per stuk.
Dus rond de 3000 euro.
Niet echt een voorkeur.
Las ergens anders wel dat een MSI moederbord meer problemen gaf dan een ASRock moederbord dus daar gaat mijn voorkeur wat dat betreft wel naar uit.

Reinier

OK, ik zal later vanmiddag, als ik terug ben uit Zaandam, even gaan puzzelen en een voorzetje geven voor zowel een AMD als een Intel systeem.  :icon_good:

Reinier

Voorzetje Intel systeem: Zie PDF Bijlage 1

Deze setup is zonder assemblage ( € 89 ) en Win 10 licentie ( € 10 - 20 )
In beide gevallen moet je het spul dus zelf in elkaar schroeven, aansluiten etc. en een Windows 10 licentie kopen op internet....

Dit geldt ook voor het systeem hier onder.
Uiteraard kun je, omdat het budget het toelaat, kiezen voor een betere videokaart, bijv. een RTX 2070 of 2080.
Kies je voor een 2070, dan kom je op € 1502,85 ( Intel systeem ).

AMD systeem: zie PDF Bijlage 2
Kies je bij dit systeem voor een RTX 2070 videokaart i.p.v. de 1660 Ti, dan kom je totaal op € 1496,74

Uiteraard kun je zelf bepaalde zaken aanpassen aan je eigen smaak of voorkeur, bijv. de behuizing, videokaart etc.
Hierbij wel de opmerking dat de behuizing wordt geleverd met 3 kastventilatoren en beschikt over kabelmanagement en prima geluidsisolatie.
Echter kun je geen DvdRom station plaatsen !
Om de eenvoudige reden dat je de meeste spellen toch download of installeert en dat laatste kan prima vanaf usb.

Succes ermee  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk