Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

nieuwe computer

Gestart door heylco, woensdag 05 augustus 2020, 09:32:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

heylco

Goede morgen, binnenkort krijg ik een nieuwe computer. wie heeft tip hoe ik het beste alle gegevens of instellingen kan overzetten van oude naar nieuwe computer?
Vooral instellen van mail krijg ik nu al nachtmerrie van. Wil daarna ook computer koppelen met tv (smart) zeker omdat ik meer naar muziek wil luisteren die veel op computer staat. groeten Heylco

Reinier

En welke Windows-versie draait die "oude" computer..?
Wat mail betreft: het gebruik van de Mail-app in Win 10 raad ik af, beperkt, niet erg gebruiksvriendelijk en geen backup-mogelijkheid.
Mijn advies zou zijn om Thunderbird ( gratis ) te gebruiken, heeft veel weg van Win Live Mail.
Mail-backup van de oude pc kun je maken met Mailstore Home ( gratis ).

Koppelen met de tv gaat het eenvoudigst via DLNA, dat moet in je modem / router dan wel "Aan" staan uiteraard.

heylco

ok bedankt gaan ermee aan de slag zaterdag,dan komt computer

Reinier

Succes en nog een tip tot slot:
Als je niet wilt dat Win 10 elke keer met een inlogscherm komt ( met mail-adres of MS-account ), kies dan bij de setup van Win 10 voor overslaan, daarna voor offline account en laat daarna het wachtwoord-veld leeg.
Windows start dan gewoon door naar je bureaublad.
Een wachtwoord kun je later altijd nog toevoegen aan het gebruikersaccount vanuit het scherm Instellingen.

heylco

Ja , liep allemaal gladjes, bedankt

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk