Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nieuw modem/ Router

Gestart door RemkoF, zaterdag 15 december 2018, 19:23:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RemkoF

Hallo allemaal,
Ik ben overgestapt naar een andere provider en nu krijg ik ook een ander modem/Router. Nu vraag ik me af of ik die dezelfde naam en wachtwoord kan geven als mijn oude zodat ik in huis niet alle apparaten die gebruik maken van de WiFi opnieuw hoef in te stellen?

lucas

Ja dat kan wel maar je zult de apparaten wel opnieuw moeten verbinden.
Het is namelijk een ander apparaat.

Reinier

Als je SSID en wachtwoord van het WiFi-netwerk hetzelfde maakt als op je oude modem/router dan is dat geen enkel probleem.
Ik heb hier hetzelfde gedaan na ontvangst van een nieuwe router.
Indien je echter netwerkgebruikers in de oude router een vast IP had toegewezen moet je die in de nieuwe router wèl opnieuw toewijzen.
Als alles zijn IP ontvangt via DHCP is dat niet van toepassing.

RemkoF

Dit stemt hoopvol! Ik zag er wat tegenaan om de stap te maken. Vanwege het feit dat een andere provider Mme toch wel veel geld per maand scheelt heb ik de keuze gemaakt en toen bedacht ik gisteren deze oplossing. De wissel moet in januari gebeuren maar goede voorbereiding is het halve werk. Bedankt voor de reacties

Reinier

De WiFi SSID ( naam v/h WiFi netwerk ) is niet gerelateerd aan de provider, dat is puur een instelling op de router.
Ook het bijbehorende wachtwoord kun je in de instellingen zelf wijzigen.

Echter, bij de 1e keer dat je inlogt op de router moet je zowel inlog-naam en wachtwoord gebruiken die je van je provider ontvangt.
Het is aan te raden deze allebei daarna ook te wijzigen om veiligheidsredenen.
SCHRIJF ZE WEL OP !!

Uiteraard moet je in beide gevallen de gewijzigde instellingen "opslaan" om deze in de router-software actief te maken.
Verder stelt het niks voor, je hoeft voor deze handelingen geen raketgeleerde te zijn...

Op voorhand succes ermee, mocht het onverhoopt toch problemen opleveren, kun je je altijd hier melden, wij helpen je dan verder.
In dat geval wel graag merk & type router even vermelden.  :Kicon_eek1:

Op voorhand reeds fijne feestdagen en een goede jaarwisseling gewenst  :Kicon_twisted:

SMF spam blocked by CleanTalk