Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

HP Pavillion vs BENQ flatscreen

Gestart door danielleVIC, dinsdag 11 mei 2021, 21:24:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

danielleVIC

Goedenavond,

De HP helpdesk en BENQ helpdesk komen er niet uit, maar ik hoop jullie wel :)

Mijn HP Pavillion herkent de BENQ flatscreen op mijn werk, maar ik krijg geen beeld daarop. In het menu 'beeldscherminstellingen' op mijn HP kan ik vanalles voor het 2e beeldscherm instellen, maar de BENQ reageert niet (geeft aan geen input).

Met de beide helpdesks heb ik vanalles doorlopen in de 'beeldscherminstellingen'. Resolutie lijkt niet uit te maken, frequentie niet, kabel is ook geen probleem. Volgens HP zijn mijn drivers en sorftware up to date. Maar macbooks kunnen wel verbinding maken met de BENQ en ik heb nog een andere HP Pavillion geprobeerd en daarmee lukt het ook niet. Thuis kan ik de HP aan de tv hangen zonder problemen.

Volgens beide helpdesks is het iets met compatibiliteit? We kunnen een helikopter op Mars laten vliegen, maar simpel laptop-HDMI-flatscreen werkt niet, haha.

Is er een oplossing of redelijk simpele workaround zodat ik mijn laptop op het werk aan de BENQ kan koppelen?

---

BENQ RP7501K

HP Pavillion met Windows 10, Intel i7. Mijn interne beeldscherm is aangesloten op Intel Iris Plus Graphics; ik heb ook NVIDIA GeForce MX250 (stuurprogramma 27.21.14.5763) erop zitten.

---

Verder dan de 'tweede beeldschermimstellingen' heb ik niet gerommeld, dus ik sta open voor suggesties  :bedankt:

Gerrit

windows toets en p ingedrukt houden en dan dupliceren
werkt dat wel?

Pearl


danielleVIC

Citaat van: Gerrit op dinsdag 11 mei 2021, 22:25:09
windows toets en p ingedrukt houden en dan dupliceren
werkt dat wel?

Nee, zowel dupliceren, als uitbreiden werkt niet

danielleVIC




Pearl

#7
Een oplossing en vraag was blijkbaar niet interessant voor de TS en hier ook bezig.
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=23228&p=188466#p188466

Gerrit

dan moeten we het over een andere boeg gooien.
apparatenbeheer=> hdmi=> rechtermuisknop=>eigenschappen
wat staat daar als de monitor is aangesloten?
ik moet even een beeld vormen vandaar

Gerrit

en nog iets hp kennende hebben ze weer een pc samengesteld uit hoogwaardige componenten hetgeen betekend alle rotzooi die we nog op voorraad hebben maken we een pc van.
ze weten dus niet precies welke hdmi hun in uw pc hebben gestopt
vandaar toch maar even naar mars gaan
https://www.avg.com/nl-nl/avg-driver-updater#pc

danielleVIC

Citaat van: Gerrit op vrijdag 14 mei 2021, 18:23:06
dan moeten we het over een andere boeg gooien.
apparatenbeheer=> hdmi=> rechtermuisknop=>eigenschappen
wat staat daar als de monitor is aangesloten?
ik moet even een beeld vormen vandaar

Hmmm, volgens de HP helpdesk waren al mijn drivers up to date, maar ik heb er dus nog 31 (!) kunnen downloaden volgens AVG. Ik ben dinsdag weer op het werk en zal deze gegevens dan opzoeken (indien met de updates het probleem nog niet verholpen is). Wordt vervolgd...

Gerrit

hopelijk heeft u bezoek aan mars iets opgeleverd :icon_good:

danielleVIC

Citaat van: Gerrit op vrijdag 14 mei 2021, 18:23:06
dan moeten we het over een andere boeg gooien.
apparatenbeheer=> hdmi=> rechtermuisknop=>eigenschappen
wat staat daar als de monitor is aangesloten?
ik moet even een beeld vormen vandaar

Oke, in de bijlage een screenshot van wat ik zie. Het enige dat verandert als ik de monitor aansluit, is dat er een 'algemeen PnP beeldscherm' extra bijkomt. Ik zie niet de HDMI-poort los (of ik weet niet waar ik dan moet kijken).
Thuis werkt alles via plug and play, dus ik weet nu even niet hoe het het thuis uitziet in apparaatbeheer.
Is deze info nuttig?

Gerrit

klopt niet elke pc heeft dat, had het gehoopt
zie nu dat het wel werkt uw benq word nu aangegeven

danielleVIC

Citaat van: Gerrit op dinsdag 18 mei 2021, 14:55:33
klopt niet elke pc heeft dat, had het gehoopt
zie nu dat het wel werkt uw benq word nu aangegeven

Nou, helaas, ik heb nog steeds geen beeld. Ook bij de beeldscherm instellingen ziet de HP de BENQ wel, maar op de BENQ staat nog steeds 'no input'.

SMF spam blocked by CleanTalk