Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Blauw scherm des doods

Gestart door maylo, vrijdag 26 februari 2021, 08:59:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

#15
Aan de logs te zien gebruik je of een illegale versie van Win 10 of een illegale versie van het Office-pakket. :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:
Er wordt nl. KMSPico gebruikt om deze Microsoft software te activeren.
In elk geval hebben de gevonden bedreigingen niets met de foutmelding omtrent ntoskrnl.exe van doen.
Alle meldingen in jouw crash-logs m.b.t. ntoskrnl.exe en DPC_WATCHDOG_VIOLATION op het internet verwijzen naar een probleem / conflict m.b.t. de video-drivers.

Updaten van je video drivers via gelinkte pagina:  klik aan de linker kant bovenaan op "Get started" om de drivers automatisch te updaten of download igfx_win10_100.9316.exe wat daar onder staat.
Na downloaden het bestand uitvoeren.
Het betreft de laatste versie van het stuurprogramma voor de grafische chip die in jouw processor is ingebakken.

Na installatie => opnieuw opstarten => kijk of het is opgelost.

maylo

vandaag weer geen blauw scherm

ik heb net de video-driver geprobeerd te updaten met  igfx_win10_100.9316.exe
maar er kwam voor "er is al een stuurprogramma met de zelfde versie geinstallerd"

Reinier

Dan de geïnstalleerde versie verwijderen m.b.v. DDU in Veilige Modus.
Herstart de pc en kijk of het daarna is opgelost als de generieke driver van Windows zelf wordt gebruikt.
Zo niet, dan dat stuurprogramma opnieuw installeren.

maylo

Ik heb DDU uitgevoerd in veilige modus
en opnieuw opgestart, geen idee of de generieke driver van windows het zelf heeft gedaan
dus ik heb igfx_win10_100.9316.exe weer uitgevoerd en die gaf aan dat sommige dingen niet geïnstalleerd konden worden

Reinier

Start dan Windows update handmatig vanuit het scherm Instellingen => Bijwerken en beveiliging.
Dat zou er voor moeten zorgen dat er in elk geval een Microsoft gecertificeerde driver wordt geïnstalleerd.
Kijk hoe het daarna gaat...?

SMF spam blocked by CleanTalk