Hoofdmenu

slecht geluid op headset

Gestart door Danny1984NL, zaterdag 30 januari 2021, 14:57:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danny1984NL

Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn geluid tijdens het gamen, ik heb 2 nieuwe headset gekocht artics pro met dac en JBL Quantum 800 en op beide headset krijg ik tijdens het gamen harde bass en heel vlak geluid(dof) net als ik in de badkamer ben.

ik heb de software geïnstalleerd en van alles geprobeerd maar krijg het niet goed, kan dit aan de geluidskaart liggen of is echt de settings?

Ik had hiervoor een Astro a40 tr met amp(verkocht) en dat klonk prima

Op youtube muziek klinkt wel oke


Reinier

Heb je in de software dan geen Audio Configuratie panel zodat je geluidsefecten, ruimte correctie of een equalizer kunt toepassen..?
Iets als onderstaande afbeelding..?


Danny1984NL

Ik ga daar ook even kijken,ik heb alleen bij de software gekeken van de headset

Reinier

Een onboard geluidskaart zoals op jouw moederbord, in dit geval een Realtek ALC 1150, gaat echt maar heel zelden stuk.
Laat ik zeggen dat ik dat in ruim 25 jaar nog nooit heb meegemaakt en ik heb al heel wat computers onder handen gehad.
Het zal of een driver probleem zijn of het zit in de headsets zelf ( impedantie, oversturing o.i.d. )

Als het op Youtube wel goed is, het geluid, kijk dan eens naar het volume-niveau....
Het begint te klinken alsof het geluid uit de game overstuurd wordt.

Hoe klinkt de headset dan als je gewoon een mp3 afspeelt met Windows mediaplayer ofzo..?
Hoe is het geluid bij een live radio-stream van bijv. Qmusic, Radio 538 e.d....?

SMF spam blocked by CleanTalk