Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

USB HDD wordt niet gezien

Gestart door John, vrijdag 01 januari 2021, 22:59:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

John

Ik heb hier een nvidia shield tv pro 2019, ding speelt bijna alles perfect af, dat beetje wat mij niet lukt zet ik hieronder neer :Kicon_biggrin1: Ik heb er een USB HDD aangehangen (4TB), maar wat ik ook doe, ik zie hem niet in windows 10 om hem te benaderen, hoop gelezen al en geprobeerd maar het lukt me niet :Kicon_frown: Met de (oude) Dune was het zo gepiept :Kicon_good: En nog iets, Als ik films afspeel via Kodi dan krijg ik geen dolby atmos door, volgens mij staat alles op passthrough, maar afspelen via kodi laat die dat niet zien of horen :Kicon_frown: Als ik in Plex een film afspeel met atmos content, die speelt het wel goed af, wat staat er in Kodi dan niet goed :Kicon_o_O: :Kicon_question:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit

heb je hem de schijf dan op een usb hub aangesloten?

Reinier

#2
Heb je SMB v1 ingeschakeld in Win 10..?
Dat is standaard nl. uitgeschakeld i.v.m. beveiligingsproblemen....

Het kan ook nog veroorzaakt worden door een GPT partitie-stijl.
De Shield Pro blijkt problemen te hebben met het lezen van verborgen partities en dus zou je wellicht de schijf in MBR stijl moeten formatteren in 2 partities ( i.v.m. de 2 Tb schijfgrootte limiet van MBR ).
Zelf overigens niet bekend met dit probleem, ik stream alles vanaf m'n NAS, dus geen ext. HDD op m'n Shield Pro en ik gebruik Emby i.p.v. Plex, werkt top  :Kicon_good:


John

@ Gerrit, nee, zitten 2 usb3 poorten op de Nvidia, en een van die gebruik ik :Kicon_good:
@ Reinier, SMB1 is ingeschakeld, die 4TB is ooit geformateerd als NTFS en heeft nu ruim 3TB in gebruik, dus alles overzetten is bijna onmogelijk naar een andere HDD, ik heb er nog een 1TB HDD aangehangen, geformateerd als Exfat en werd helaas ook niet gezien :Kicon_frown: Ik zal die Emby ook is gaan proberen :Kicon_good: :Kicon_wink:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Welke firmware draait jouw Shield Pro..?
Er zijn problemen bekend met inloggen op de Pro als de gebruikersnaam een spatie bevat..
Kan het zelf niet testen of reproduceren omdat ik domweg geen ext. HDD's heb, alleen 2 NASsen....
Wellicht vanmiddag eens proberen met een 32 Gb usbstick....

John

Hier is de info firmware en dergelijke, ik zie zie alleen bij verbinding draadloos staan, terwijl die echt bedraad is hier :Kicon_question:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Ja, dat klopt ook want deze screenshot betreft je afstandsbediening en die is draadloos.... :Keusa_hand: :Keusa_hand:

Gerrit

betreffende kodi je moet dus niet de tube versie hebben maar de pro link
lees ook dat er n.a.v. de laatste update veel problemen zijn van nvidia link

John

Gerrit en Reinier bedankt iig voor jullie hulp :Kicon_biggrin1: :Kicon_good: Maar de oplossing is als je het weet ozo makkelijk en zal de stappen voor andere lezers ff neer pennen :Kicon_biggrin1: Wat ik deed steeds was in verkenner rechtsklik op netwerk en dan netwerkverbinding maken, vulde daar bv \\192.168.1.123 in en gaf een klap op de enter toets, en soms kreeg ik het aanmeldscherm, gebruikte het wachtwoord en inlognaam die in de Nvidia staan, maar steeds werd ik eruit gegooid :Kicon_evil: Snapte er echt geen reet van, bij de Dune was dat zo gebeurd :Kbiggrin1: Toen vele youtube filmpies gaan kijken hoe je een HDD aan de Nvidia in een netwerk moet zetten, en bij een van die filmpies zat de juiste weg, ik moest niet in verkenner naar netwerk maken gaan, maar in het uitvoervenster van start daar \\192.168.1.123 intypen en enter drukken, toen kreeg ik het aanmeldvenster van wachtwoord en inlognaam, die ingevuld en tsjakaaaaaaaa, de HDD is zichtbaar en ik kan hem weer benaderen vanaf de pc :Kicon_biggrin1: :Kicon_good: Weer een zorg minder, nu weer ff Plex goed gaan zetten en alles in de bibliotheek pleuren :Kicon_biggrin1: Nogmaals thanxxxxx voor het meedenken :Kicon_biggrin1: :Kicon_good: :Kicon_good: :Kicon_good: :Kicon_wink:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Mooi dat je de oplossing gevonden hebt...
Ik was net bezig een aantal mkv's op een usbstick te zetten om te testen...
Fijne avond en enjoy the Shield  :Kicon_good:

John

Hmmmm klein isjoetje hier nog, als ik de Nvidia opstart kan ik zo via de pc naar de HDD op de Nvidia toegaan, en wijzigen op de USB aangesloten HDD wat ik wil, na verloop van tijd klik ik weer op de letter (Y in total commander en verkenner) en vertikt die het om verbinding te maken met die HDD aan de Nvidia, welke instelling in de NVidia TV Pro moet ik nog ff goedzetten :Kicon_o_O: :Kicon_question: Met de Away USB en close to HDMI USB heb ik lopen klikken, uitschakelen, inschakelen, opnieuw opstarten, maar dat maakte niet uit :Kicon_o_O: :Kicon_o_O: :Kicon_o_O: :Kicon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit


John

 :lachnee: :lachnee: :lachnee: :lachnee: dus, maar gaat dat later ff doen, beetje lastig zoeken op dit onderwerp daar :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!


Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk