Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Drivers voor AWUS036NHR voor Windows 10

Gestart door Paris, donderdag 01 oktober 2020, 11:11:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paris

Sinds een tijd krijgt mijn Wifi antenne op de camping in Frankrijk geen goede ontvangst meer. Het is maar 46 % terwijl de verbinding wel goed is.
Moet ik misschien nieuwe drivers downloaden? Of misschien is het apparaat te oud? Ik heb hem in 2015 gekocht samen met een verlengkabel en een paneel antenne.
Vast bedankt!

Reinier

#1
Deze WiFi antenne van Alfa Network gebruikt een Realtek RTL8188RU chip.
Ik vind geen drivers die jonger zijn dan 2014...
Daarbij, je bent ook afhankelijk van het signaal wat uitgestuurd wordt.
Ik zou een richt-antenne overwegen...

https://store.rokland.com/pages/rokland-technologies-support   ( Met dank aan @Gerrit voor de link  :icon_good: :icon_good: ).
De Win 10 driver daar is voor de v2 van deze antenne, wellicht werkt de driver voor v1 in compatibiliteits-modus.
Zo niet, dan is het een gevalletje van Jammer....

Paris


Paris

Ik heb kunnen chatten via de website van Rokland. Ze zeggen dat mijn operating system, Catalina 15 niet wordt ondersteund door Alfa. Ik kreeg in de mail een uitleg hoe ik het toch kan aanpakken.
Disable SIP. Ik moet dan in het Recovery systeem gaan en dan het Utilities menu aanklikken en Terminal selecteren. Intypen csrutil dan Enter en afsluiten en herstarten.
Daarna de driver, die ze meegestuurd hebben in de mail, installeren
Bij mij staat alles in het Nederlands en ziet het Menu er heel anders uit dus ik durf niet zomaar iets aan te klikken,
Hebben jullie hier verstand van?

Reinier

Ik niet...
Was trouwens wel fijn geweest als je aan het begin had verteld dat je daar ter plekke met MacOS werkt..
Wij gingen uit van Windows en dan wordt het dus niet wat...

Paris

Ik heb beide. Laptop Windows en Macbook. Voor Windows Heb ik het al opgelost. Daar hebben jullie goed bij geholpen. Ik wilde de Macbook ook laten werken met de Alfa Awus maar daar ben ik dus nog mee bezig!

Reinier

Daar wens ik je dan succes mee.
Ik heb een iPad maar daar nooit iets mee, die wordt alleen gebruikt tijdens vakanties ( voorlopig dus niet ) om te internetten, geen mail of iets anders op dat ding.
Dus wat dit probleem aangaat kan ik je niet verder helpen, sorry.

SMF spam blocked by CleanTalk