Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Netwerk naam staat _EXT

Gestart door vincent1981, vrijdag 20 juli 2018, 20:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vincent1981

Beste leden,

Erg vreemde verschijning waar ik zelf niet uit kom. Sinds eergister is mij opgevallen dat mijn speedtest van ziggo niet meer de juiste snelheid aangeeft. 115mbps dl waar ik 200 zou moeten krijgen.
Ik heb mijn PC verbonden met een Ethernet Cat 6 kabel direct op mijn router echter zit hier wel een Switch tussen.
Indien ik een andere Ethernet kabel van de switch aansluit op een laptop, krijg ik wel de beoogde 200 mbps down.
Het viel mij daarbij op dat de netwerk naar op mijn main pc een _EXT in de naamstelling heeft waar dat bij de laptop niet is.
Ook als ik kabels verwissel, de _EXT blijft in de naam staan. Ik heb reeds de nieuwste LAN drivers van MSI gedownload, maar heeft niets gebracht. Ik vermoed dat het te maken heeft met de _EXT in de netwerk naam, maar hoe krijg ik deze weg?
En ja, ik heb een Extender op de eerste verdieping maar die staat verder los van de bekabelde systemen.
Kan iemand mij helpen?

BVD

Reinier

Je kunt de aanwezige netwerkverbindingen toch weggooien en de pc opnieuw opstarten..?
Desnoods verwijder je de netwerkadapter uit apparaatbeheer en reboot, dan wordt de driver vanzelf opnieuw geïnstalleerd en krijg je vanzelf het netwerk indentificatie-scherm waarin je kunt aangeven of het een privé of openbaar netwek is..
Dat zou het moeten oplossen lijkt mij..

vincent1981

Ik heb een reset gedaan van mijn netwerk settings en dat heeft in ieder geval het mysterie van de _ext opgelost. Krijg helaas nog steeds niet de beooge 200 down.
Moet wel iets met de drivers zijn..

Reinier

Dan zou ik als eerste die CAT6 kabel eens vervangen door een andere netwerkkabel.
Het kan niet zo zijn dat vanaf dezelfde switch verschillende snelheden worden geleverd.

Zet eens een web-link naar het Speccy hardware-overzicht van die pc in je volgende bericht..?
Dat doe je als volgt:
Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

vincent1981

Heb meerdere kabels geprobeerd. Op mijn laptop kwamen de juiste snelheden. Pc blijft achterlopen.
Installeer niet graag iets van derden op mijn main pc. Wat zou je willen zien?

Reinier

Ik zou graag willen weten welk merk & type netwerkcontroller er op het moederbord zit en welke driver-versie deze nu draait..
Daarnaast merk & type moederbord en de actuele BIOS-versie...

vincent1981

Bios is niet de eerste versie.. heb deze geflashed ten tijden dat ik de computer in ontvangst nam.
Zou top zijn als je iets kon vinden. Weet echt wel het eea van computers, maar netwerkbeheer is een vak apart.

Reinier

Probeer het eens met deze driver..?
Die is van 30 mei j.l. en dus 2 jaar jonger als die in jouw systeem..
Niet gezegd dat het verbetering oplevert maar niet geschoten.... :eusa_dance:

vincent1981

Bedankt voor het meedenken, maar heeft helaas niet mogen baten. Nog steeds tussen de 115 en 120 mbps. Echt vaag dit.

Reinier

En als je die CAT6 kabel rechtstreeks aan je router hangt..?
Wat haal je dan aan snelheid,...?

Michiel

probeer eens volgende settings op je netwerkkaart:

Edit: Eerste moet OFF zijn, even vergeten veranderen

vincent1981

Helaas.. ook dit bracht geen soelaas. En nogmaals, het is heel straight forward. Dezelfde kabel geeft op mijn laptop en ziggo speedtest wel de beoogde 200 down.
Wat ik er wel nog bij wil vermelden is dat wanneer ik steam games (of uplay games) download ik 25mb/s download. Alleen de ziggo speedtest (ookla) die wijkt enorm af. Het moet dus wel aan de controller liggen.

vincent1981

inmiddels erachter gekomen dat het een browser dingetje was. In Mozilla haalde ik wel de beoogde snelheid. In Chrome echter nog steeds niet.
Blijft vaag.


Reinier

Zou die bagger-browser er direct aftrappen...
Prvacy kun je met Chrome wel vergeten en de malafide extensies met malware zijn niet te tellen..

Hans

Citaat van: Reinier op zondag 07 oktober 2018, 20:22:39
Zou die bagger-browser er direct aftrappen...
Prvacy kun je met Chrome wel vergeten en de malafide extensies met malware zijn niet te tellen..

Daar ben ik het volledig mee eens onbegrijpelijk dat zoveel mensen deze zooi op hun pc gebruiken.

SMF spam blocked by CleanTalk