Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PC herkent externe floppy disk drive niet

Gestart door Michel, maandag 24 juni 2019, 13:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel

Hallo, een vraag over oude tekstbestanden van 1988, destijds gemaakt met Word Perfect en opgeslagen op losse Floppies (1/4 inch, DSDD). De PC van toen is al lang geschiedenis. Nu wil ik die bestanden importeren op mijn huidige PC met W10, daarvoor gebruik ik een losse Sony USB Floppy Disk Drive (van 2004). De pc meldt dat de disk  pas gebruikt kan worden als hij opnieuw is geformatteerd. Dat wil ik juist niet omdat ik dan de bestanden kwijt ben. De floppy kan niet gelezen worden, niet beveiligd en ook niet onbeveiligd.
Heeft iemand een tip voor mij? Zou tof zijn! alvast dank & groet, Michel

Reinier

De vraag is dan of dat ext. floppy-station naar behoren werkt..?
Voer hem eens een nieuwe, liefst ongebruikte, floppy en kijk of hij dan dezelfde foutmelding geeft omtrent de noodzaak tot formatteren..?

Michel

Dank voor de tip, heb het meteen uitgeprobeerd maar de USB Drive werkt uitstekend...

Reinier

Dan heb ik maar 1 verklaring voor jouw probleem:  degradatie van betrefende floppy-schijf / schijven.
Overigens is mij dit in het verleden zelf ook meermaals overkomen, heb 4-5 jaar geleden mijn floppy's van DOS 6.22 weggegooid, waren ook onleesbaar geworden.
Dat heb ik destijds getest op een Win XP en een Win7 machine.
Helaas, ik weet geen andere, mogelijke oplossing voor je  :redface: :redface:

Michel


Reinier

Je kunt nog eens een uitvraag voor je probleem op tweakers.net zetten ...?
Wellicht dat daar iemand is die een oplossing heeft of iets voor je kan betekenen..?
In elk geval wens ik je er succes mee en hoop dat je toch aan je bestanden kunt geraken, op welke manier dan ook  :icon_good:

Michel


SMF spam blocked by CleanTalk