Windows herstel blijft hangen

Gestart door Bazain, zaterdag 24 november 2018, 14:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bazain

Aangezien google Chrome niet meer werkte en het mij niet lukte om dit via een herinstallatie van Chrome op te lossen kwam ik op het idee om een systeemherstel te doen.

Echter nadat Windows 10 weer werd opgestart kwam het niet verder dan een zwart scherm met de muisaanwijzer en een draaiend rondje ernaast.
Uren later is dat nog steeds zo.

Ik heb geprobeerd het op te lossen door de computer opnieuw op te starten en door f7 in te drukken (had dat ergens gelezen) maar zonder resultaat.
Ik kan niet met een usbstick met windos erop opstarten. Ik krijg ook geen logo te zien en weet niet hoe ik in het bios kan komen.
Iemand een idee wat ik kan doen?

John

Probeer is als het gaat via F2 op te starten, kies daar in het menu wat je krijgt, systeemherstel, dan een systeemherstelpunt kiezen dat je pc nog goed werkte, F2 kan ook je Delete of F8 zijn, ff proberen wat bij jou werkt :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Het opstart-menu waarin je usbstick of HDD / SSD of dvdstation kunt kiezen is bij bijna alle computers de F12 of F8 toets...

Bazain

Dank voor de snelle reacties.

F2 deed niets en f8 ook niet. Bij delete zag ik even het opsttartlogo van mijn asus laptop. Het leek er op dat de laptop verder ging met het herstel maar uiteindelijk werd de laptop uitgeschakel.
Verschillende keren opnieuw opstarten en ook met f2, f8 en Delete zorgde er niet voor dat het logo weer te voorschijn komt en er is dus helaas niets aan het probleem veranderd.

F12 maakt ook niet dat ik in een opstartmenu kom :(

lucas



Bazain

Gisteravond bezig geweest met laptop opstarten en dan f2,f8, f9 of f12 gelijktijdig in te drukken.  Soms zag ik dan wel het opstartlogo soms niet. Daarna bleef de laptop weer hangen met de muisaanwijzer en het ronddraaiend cirkeltje. Vanochtend vroeg nogmaals een paar keer de computer op een dergelijke wijze opgestart maar zonder succes.

Zonder veel hoop het zojuist voor de zoveelste keer geprobeerd........en opeens start de computer normaal op!!! :)

Ik durf hem nu alleen niet meer uit te zetten :icon_biggrin1:

In ieder geval is het probleem dus opgelost.

Nogmaals bedankt voor de reacties!
 

Reinier

Ik zou voor alle zekerheid NU dus een nieuw herstelpunt maken nu alles weer werkt zoals het moet.
Hoe je dat doet lees je hier.....
De meest voor-de-hand liggende reden dat je met de F-toetsen niet hetgeen bereikt wat de bedoeling is, is dat de functie "Fastboot" ingeschakeld staat in de BIOS/UEFI.
Dat veroorzaakt dit soort opstart-problemen i.c.m. de F-toetsen.
Je kunt er voor kiezen om dat uit te zetten, het opstarten van de pc zal daardoor ongeveer 5 - 10 sec. langer duren.

Bazain

Ga ik vanavond mee aan de gang.
Bedankt voor de tip!

SMF spam blocked by CleanTalk