Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PS/2 toetsenbord doet het niet meer

Gestart door Wil, donderdag 10 januari 2019, 17:07:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wil

Hallo, ik heb straks de cr2032 batterij in mijn pc vervangen omdat tijd en datum niet meer werkte.
Tijd en datum zijn ok maar mijn toetsenbord via ps/2 werkt nu niet meer.
Met een usb toetsenbord heb ik geen probleem. Kan het zijn dat door het vervangen van de batterij e.e.a. in de bios op standaard wordt gezet en de ps/2 poort geactiveerd moet worden?
Indien ja, weet iemand hoe dat gaat?
Alvast bedankt.

Reinier

Ik heb dat eerli8jk gezegd nog niet meegemaakt maar je kunt altijd de BIOS openen en in het laatste tabblad kiezen voor:
Load fail-safe defaults of Load Optimized defaults ( hoe dat er staat ligt aan de BIOS maker )
Daarna druk je F10 Save & exit.
Kijk of het na de reboot is opgelost.

derkdejong

het kan natuurlijk ook dat de aansluiting (een beetje) is losgeraakt tijdens het manipuleren om de 2032 erin te zetten....
en aandrukken als de pc gestart is: werkt niet bij ps2. die doet het alleen als ie bij het aanzetten goed is aangesloten.

Wil

Het is een Award bios uit 2008, de pc is dus al wat ouder. Ik kan nergens eens ps/2 disabled ontdekken. Zou update van het bios nog kunnen?

Pearl

Opgeven van het merk en type moederbord kan helpen, PS/2 staat standaard wel aan in de BIOS.
Batterij wissel is meestal ook een bios reset of je moet heel snel zijn.

Wil

Ik heb een adapter gekocht (ps/2 naar usb) en het probleem op deze wijze opgelost. Het toetsenbord Cherry 3000 doet het weer perfect!

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk