Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

vpn

Gestart door dijkrat, donderdag 18 januari 2018, 11:57:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dijkrat

hallo

ik ben op zoek naar een goed vpn server om mijn pc nog extra te beveiligen
wie is daar bekend mee met vpn
en kan er meer info over geven

Reinier

Gratis of betaald..?
Verschil zit vaak in de aangeboden snelheid van de verbinding...
Verder moet je goed naar de privacy-policy van een VPN-aanbieder kijken, indien deze logs bijhoudt kun je er beter wegblijven want dan is je IP en identiteit nog steeds te achterhalen.
En daarmee vervalt dus het nut van een VPN naar mijn mening.
Dan kun je beter gewoon een TOR-browser gebruiken..

Hans

10 GB per maand gratis geen idee of ze logs bij houden Windscribe

dijkrat

Ik zoek wel een betaalde VPN server volgens mij zijn er ook wel gratis VPN servers maar ik denk dat ik toch een betaalde VPN kan nemen

Reinier

#4
Ik heb mij er nooit in verdiept omdat ik het nut er niet van inzie.
De vraag is: wat versta je onder "extra beveiligen" en tegen wie of waarvoor..?
De kans dat je als thuisgebruiker slachtoffer wordt van wat dan ook ( uitgezonderd virussen of ransomeware ) is zo gigantisch klein ( nog kleiner dan de hoofdprijs in de Staatsloterij te winnen ) dat het maar de vraag is of het zin heeft daar geld aan uit te geven.

Ik vind van niet, gewoon je verstand erbij houden bij alles wat je doet, dat is vrijwel altijd afdoende, daar voegt een VPN niets aan toe.
Of je moet je willen beshermen tegen zaken als Brein en consorten omdat je zaken download waarop Copyright rust ( films, muziek etc ).
Dan kan het iets opleveren, tenzij je torrent-software gebruikt want dan kom je vroeg of laat toch aan de beurt, VPN of niet...

dijkrat

ja ik wil me inderdaad een beetje beschermen tegen download waarop Copyright rust ( films, muziek etc ).

Reinier

#6
Dan downloaden via SSL en eventueel een VPN en van Usenet, niet via torrent-netwerken want die worden volop gemonitord door o.a. Brein en anderen.
Maar nogmaals: let op de privacy-policy van de VPN-aanbieder, of er logs opgeslagen worden.
Zo ja, dan heeft het geen zin, dan ben je te identificeren.

man_hatan

windscribe kan je ook betalend krijgen, volgens de website houden ze geen logs bij...

Veng

#8
Ik heb onlangs Windscribe genomen
Lees dit eens door: de voors en tegens:
"Ook interessant om eens door te lezen. Net nadat ik voor VPN ben gaan betalen!:
"Don't use VPN services"
https://gist.github.com/joepie91/5a9909939e6ce7d09e29
Mss moeten deze twee eens in discussie met elkaar:
"How and why you should use a VPN"
https://www.techhive.com/article/31...e-a-vpn-any-time-you-hop-on-the-internet.html"

Let op met mailen als je vpn ingeschakeld laat. De meeste providers blokkeren je SMTP-out mailserver als je telkens van serverland verandert. Het lijkt dan immers of spammers aan de gang zijn.
Zigo: "Wanneer een van onze e-mail accounts door verschillende IP adressen uit verschillende landen wordt benaderd dan blokkeren wij deze tijdelijk uit veiligheidsoverwegingen. Een praktische oplossing is om binnen je VPN omgeving Ziggo webmail te gebruiken.

Als ik de NL server kies kan ik gewoon mailen. Als ik wissel niet meer maar heb nog niet uitgezocht of een blokkade na verloop van tijd wordt opgeheven."

Wat betreft privacy: Windscribe houdt géén logs bij, maar!!!!:
"This implies that the firm may keep an eye on what is happening with each VPN subscription.
Windscribe is not keeping any data that could later be accessed by the authorities."
en
"This data expires and is discarded within 3 minutes of session termination"
Hier staat dus volgens mij dat je Windscribe regelmatig moet afsluiten om deze data te wissen.
Omdat je een pc meestal elke dag uit zet hoef je daar geen extra aandacht aan te schenken, ten minste als afsluiten ook je sessie beëindigd en daar lijkt het wel op.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

SMF spam blocked by CleanTalk