Ik kan mijn virsbeveiliging van windows defender niet meer in schakelen,zie melding op bijgevoegde afbeelding
Heb je toevallig een ander Antivirus programma geïnstalleerd of geïnstalleerd gehad..?
Zou kunnen,maar die heb ik verwijderd van C C Cschijf
Blijkbaar is dat niet helemaal goed gegaan en zijn er restanten achtergebleven, anders zou Defender zichzelf automatisch weer moeten inschakelen.
Installeer Ccleaner als je dat nog niet gebruikt ( Stel eerst de taal in rechtsboven en klik daarna op "aanpassen",let op de meeliftende software, haal het vinkje weg bij Google Chrome installeren ! )
Daarna opstarten, klik op "Gereedschap" => Opstarten en maak van dat scherm een screenshot en plaats die.
Die zou er zo uit moeten zien:
(https://www.bruggelokaal.be/frontend/files/userfiles/images/Snap%202014-05-08%20at%2015_18_40.jpg)
Zorg er voor dat de afbeelding dusdanig is dat de toepassingen ( 3e kolom ) goed zichtbaar en leesbaar zijn.Voeg de afbeelding als bijlage toe aan je volgende reactie?
Heb ccleaner gedownload,maar zie die 4 browsers er niet opstaan.
Verder bij tab gereedschappen/opstarten staat windows defender niet bij???
Waar is de screenshot..?
De afbeelding boven is een voorbeeld, het gaat daarbij om de knoppen "Gereedschap" en "Opstarten", meer niet.
In het rechter deel hoor je i.p.v. die browsers alleen een kolom "Windows", "Geplande taken" en "Context-menu" te zien.
Als je daar Windows kiest zie je alles wat er opgestart wordt als je de pc aanzet.
Het gaat daar niet om Windows Defender maar een vermelding van een oude / de vorige virusscanner.
Ik zou dus graag alsnog die screenshot zien..
Heb online hulp gehad,maar microsoft komt tot de conclusie dat mijn laptop niet geschikt is voor windows 10,ik moet maar terug naar windows 8,dan is ie ook sneller.
Werk al jaren met windows 10,nooit geen ellende gehad.
Vreemde conclusie van microsoft???
Onzin is dat Willem van Microsoft als je laptop op Win 8 werkt werkt die ook op 10.
Volg de aanwijzingen van Reinier en dan zal het goed komen.
Citaat van: Willem66 op maandag 17 december 2018, 17:01:52
Heb online hulp gehad,maar microsoft komt tot de conclusie dat mijn laptop niet geschikt is voor windows 10,ik moet maar terug naar windows 8,dan is ie ook sneller.
Werk al jaren met windows 10,nooit geen ellende gehad.
Vreemde conclusie van microsoft???
zoiets heet afpoeieren
Er wordt inderdaad nog iets opgestart van een oud antivirus-programma en wel de interface van Avast.
Dat is de reden dat Windows Defender niet wil inschakelen...
Zie afbeelding in de bijlage.
Klik in Ccleaner na het starten op "Gereedschap", dan op "Programma's deïnstalleren" en kijk in de lijst in het rechter scherm of daar Avast nog tussen staat.
Zo ja, selecteer die en klik vervolgens in het rechter menu op "De-installeren".
Wachjt tot dat proces is afgesloten.
Daarna de pc opnieuw opstarten.
Start daarna Ccleaner opnieuw.
Klik dan in het linker menu op "Register" en vervolgens op de knop "Scannen" links onder het rechter scherm-deel.
Als dat klaar is klik je rechts onder het rechter scherm op "Fouten herstellen".
Je krijgt dan de vraag of je de wijzigingen wilt opslaan in een backup bestand.
Doe dat ( klik dus op JA ) en kies en map om die backup op te slaan en klik OK.
Herhaal dit proces net zo vaak totdat er geen fouten meer worden gevonden.
Herstart daarna de pc nogmaals en daarna ook Ccleaner.
Ga nogmaals naar het scherm "Opstarten" en kijk of de regel van AvastGUI.exe weg is of er nog staat.
Als'ie weg is, is het goed.
Staat die regel er nog, klik er dan 1x op en klik in het rechter menu voor "Uitschakelen".
Hierna zou het probleem, na een herstart, opgelost moeten zijn en Windows Defender dus weer actief moeten zijn.
Succes :Kicon_good:
Ik heb wel sinds gister avast free geinsralleerd!
Gr willem66
Geinstalleerd moet er staan
Als ik avast deinstalleer,dan wordt defender icoon weer rood kruis
Voor alle duidelijkheid:
Windows Defender is Microsofts eigen Antivirus-programma en dat wordt altijd automatisch uitgeschakeld als er een "extern" antivirus-programma wordt geïnstalleerd.
Je kunt dus geen 2 antivirus-programma's tegelijk gebruiken.
Ook al zou dat wel kunnen, dan nog wordt het sterk afgeraden omdat 2 dezelfde soort programma's elkaar "dwars" gaan zitten bij de bescherming waardoor je pc dus kwetsbaarder.wordt.
Je moet dus een keuze maken voor de 1 of de ander.
Ik zou ervoor kiezen om Avast eraf te mikken en gewoon Defender te gebruiken, dat is minder belastend voor de pc en geeft minder "false positives" ( valse meldingen ) dan Avast, Avira en AVG.
Maar dat is maar een advies uiteraard, het blijft jouw keuze.
Als ik avast laat zitten is het icoon van defender in de taakbalk groen,als ik avast deinstalleer,dan komt er een rood kruisje in??
Als het icoon rood is betekent dat dat er nog resten van Avast zijn achtergebleven...
Je kunt alles verwijderen door de gratis versie van Revo Uninstaller (https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html) te gebruiken, die is er ook als "portable" ( hoef je niet te installeren maar kun je direct opstarten )
Hoe je ermee werkt kun je hier (https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_how_to.html) lezen.
Na verwijdering scant het automatisch naar overgebleven mappen en register-sleutels.
Als je daarna alles selecteert en verwijderd is de boel schoon en zou de Defender-icoon na een herstart weer groen moeten zijn.
Download
MalwareBytes' Anti-Malware (https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/) bij voorkeur naar het
bureaublad.
- Dubbelklik op mb3-setup-consumer-xxx.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
- Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren. (http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?p=97064#p97064)
- Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
- Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken" als er beschikbare updates zijn.
- De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
- Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
- Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
- Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
- Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
- Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
Malwarebytes logje plaatsenVoeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Geschiedenis > Programmalogboeken)
Selecteer en kopieer het logje en plaats (CTRL-V)het logje in het in je volgende bericht.
De log
niet als bijlage plaatsen a.u.b.!
Mocht dt wat Reinier aandraagt ook niet helpen probeer dit dan eens.
https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility
Dat van nReinier snap ik niet helemaal,dat andere over avast snap ik wel.
Gr willem66
Aan mijn reactie hierboven valt ook niet veel te snappen maar 1 van de hoofd-oorzaken waarom Defender niet wil inschakelen kan malware zijn.
Om dat uit te sluiten graag bovenstaande uitleg volgen en uitvoeren, dan kijken we daarna verder :Kicon_good:
Ok ga ik doen,maar een ding wil er bij mij niet in n.l.in het defender icoon staat rood kruisje,als ik avast erop zet,dan komt er een groen v tje in het icoontje,rarara???
Dat komt omdat Defender uit verschillende onderdelen bestaat zoals je op onderstaande afbeelding kunt zien:
(https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-7d007ea186478c5df7eb117ddabc73cf)
Als 1 hiervan niet is ingeschakeld of ge-update dan komt dat rode kruis tevoorschijn..
Bij virus&threat prtection staat dat rode kruis??
ja en als u daar op klikt wat is de rest van het verhaal u kijkt nu naar de kaft van het boek sla hem eens open :koffielezen:
Citaat van: Willem66 op woensdag 19 december 2018, 19:02:54
Ok ga ik doen,maar een ding wil er bij mij niet in n.l.in het defender icoon staat rood kruisje,als ik avast erop zet,dan komt er een groen v tje in het icoontje,rarara???
Ja omdat je op dat moment geen goed werkende antivirusscanner hebt, installeer een antivirusscanner en je probleem is opgelost.
Willem, wil je antwoorden hier in het topic en niet via een persoonlijk bericht...?
Daarmee wordt het nl. voor de andere Admins een onnavolgbaar verhaal..?
Verder zou ik graag het logbestand van MBAM van je hier willen zien zoals in de instructies aangegeven..?
Heb perongeluk het logbestand weggeklikt,weet niet hoe ik schermafbeelding moet maken op laptop?Ben niet zo handig.
Had wel malware bites download ergens gevonden,die jij aangaf gaf bij error,onveilige pagina?
Voorstel:
Ik weet dat het niet de bedoeling is,maar als er nu iemand bereid zou zijn om middels teamvieuwer dit probleem op te sporen en op te lossen.
Dit bespaart een hoop heen en weer corresspondentie!
Ik snap je overweging maar op ons forum hebben wij de afspraak dat wij Teamviewer, Anydesk, Remote Desktop etc. niet gebruiken.
Dit om te voorkomen dat wij, als forum, aansprakelijk gesteld ( kunnen ) worden voor mogelijke gevolgschade.
Dit staat ook omschreven in onze Forum Regels (https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=2.0).
Wil je volgende actie uitvoeren en het logbestand ( wordt geopend na het opnieuw opstarten van de computer ) hiervan dan wèl plaatsen:
Download AdwCleaner (https://downloads.malwarebytes.com/file/adwcleaner) (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.
Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.
Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.
Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Kopieër de tekst in je volgende bericht
Ga dit morgen even doen,maar kwam het volgende ook tegen??
Moet ik malwarebites ook verwijderen?
Icoon defender is nu groen met malwarebites op laptop??
De screenshot laat weinig aan duidelijkheid te wensen over, Windows is niet geactiveerd..
Hoe komt dat zo..?
Heb je Win 10 opnieuw geïnstalleerd , zo ja, wanneer..?
Heeft de laptop hiervoor een andere Windows-versie gedraaid ( 8.1 bijv ) en is deze daarna "gratis" geupgrade naar Win 10..?
of nog de oude buggie update :koffielezen:
Zou het niet weten,heb windows er al eens opnieuw opgezet vanuit de instellingen,maar werkt perfect op de windows defender na.
vanuit windows zelf? want anders bent u uw legitime versie kwijt
Klopt
dan doet u het op de volgende manier:
instaleer de windows waarvoor u een licensie heeft bv windows 7
nadat u dit gedaan heeft gaat u media creation tool van windows downloaden.
en u heeft weer een legitime versie.
voortaan het vanuit windows zelf doen svp :Kicon_good:
Dat doe ik maar niet,zoals ik zei,het werkt,behalve windows defender?
gaat u eerst eens naar windows update wil weten of u de laatste update heeft want er was er een die niet goed was en daardoor ineens niet legitiem was
Krijgt u morgen van mij te horen.
Er was een probleem met de activatie-servers van Microsoft, dat speelde vorige maand, in november dus.
Lees deze (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1887753/1) topic eens door, met name de laatste reactie op pagina 1 en de 2e reactie bovenaan pagina 2.....
Daarmee moet je Windows opnieuw kunnen activeren indien het een legale en eerder geactiveerde versie betreft :Kicon_good:
Waar vindt ik die topic over microsoft activatie??
Als je in mijn vorige bericht op "deze" klikt..
Aan allen die mij geholpen hebben met het windows defender probleem.
Ik ben nu bezig om met behulp van mediacreation tool,windows 10 opnieuw te installeren,dan zijn we overal af alls het lukt.
Alvast iedereen harstikke bedankt voor de hulp en adviezen.
Gr willem66
Ik laat deze vraag nog even open voor het geval je toch nog ergens tegenaan loopt, dan kun je hier je vragen stellen.
Mijn advies is overigens: geen ander antivirus-programma installeren, gewoon Windows Defender blijven gebruiken.
Succes met de her-installatie, dat zou ook het activatie-probleem voor je moeten oplossen. :Kicon_good:
Hoera,het is gelukt!!!
Dus:
Defender werkt weer zoals het hoort..?
Windows is ook weer geactiveerd...?
Defender werkt,ga morgen even kijken naar de activatie.
Alles werkt nu naar volle tevredenheid,alleen ben ik nog opzoek naar een gratis goeie vpn met onbeperkte data???
gr willem66
Citaat van: Willem66 op zaterdag 22 december 2018, 15:12:14
Alles werkt nu naar volle tevredenheid,alleen ben ik nog opzoek naar een gratis goeie vpn met onbeperkte data???
gr willem66
Gratis ga je die niet vinden
Een goeie goedkope vpn onbeperkt data,die ik per maand mag betalen??
Citaat van: Willem66 op zaterdag 22 december 2018, 18:34:45
Een goeie goedkope vpn onbeperkt data,die ik per maand mag betalen??
https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=166.msg1997#msg1997.
En de activatie, is dat nu ook voor elkaar of nog steeds niet geactiveerd...?
Activatie is klaar,nu nog een gratis vpn,dan ben ik helemaal blij en klaar voor het nieuwe jaar!!
:Kicon_good: :Kicon_good:
Er is niks "gratis" op deze wereld, iets wat als zodanig wordt aangeprezen betaal je moet jouw data, laat dat duidelijk zijn.
Een mooi voorbeeld daarvan zijn de social media platforms als smoelboek, instagram en noem ze maar op..
Zelf gebruik ik Private Internet Access (https://www.privateinternetaccess.com/), niet gratis maar wel snel en goed.
Keuze in overvloed ( klik (https://www.google.nl/search?source=hp&ei=DxwfXKa6LIXIwQLc377IDw&q=test+free+vpn+services&btnK=Google+zoeken&oq=test+free+vpn+services&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i30l10.3200.11800..12400...0.0..0.200.1400.9j12j1......0....1..gws-wiz.....0..0j0i10j0i22i30j0i8i13i30.7YfimIcnK-Q) ) maar ook achter een VPN ben je niet volledig veilig...
:KBeerChug:Alles werkt weer prima,dus de topic kan gesloten worden.
Bedankt voor alle hulp.