Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Beep code computer

Gestart door Martijn, vrijdag 16 augustus 2019, 14:57:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn

Ik heb de computer van mijn broer gekregen om op te knappen en ben hier mee bezig geweest.
Ik krijg nu telkens een beep code van 1 lang 2kort repeat.
Dit betekent dat er een fout is met de aansluiting van mijn videokaart, alleen weet ik niet wat er fout is. Als ik er geen videokaart in doe start de computer gewoon op. Als er wel een videokaart inzit krijg ik die beep code. Ik heb geprobeerd een andere videokaart erin te doen maar dat helpt niet. Dit probleem is nog niet eerder voor gekomen en ik weet niet wat ik moet doen. Ik vermoed dat de gpu er verkeerd inzit maar hem er uit halen en er weer in doen verhelpt dit probleem niet. Ik weet niet meer wat ik ermee kan doen maar ik wil het ook niet opgeven, weet iemand hier wat ik moet doen?
Ik heb in de bijlagen een video gezet over de opstart fase.

Reinier

Een overzicht van deze "beepcodes" vindt je hier.
Zoals je ziet verschilt dat per BIOS-producent.
Jouw beepcode ( 1x lang, 2x kort ) zou volgens het overzicht duiden op een Award BIOS.

Welk merk & type moederbord is het..?
Welk merk, type en vermogen voeding zit er in de pc..?
Sinds wanneer speelt dit probleem..?
Om welke videokaart ( merk & type ) gaat het..?

Martijn

Het is een medion computer, type moederbord weet ik niet aangezien er nergens een sticker is met een code, de voeding is een FSP350-60EMDN 350W
De videokaart die er inzit is een Gigabyte 1050 ti, ik heb ook een MSI 1060 en daar krijg ik dezelfde foutmelding mee
De videokaart zit er al een jaar of twee in en hij is pas begonnen met de foutmelding te geven toen ik de computer van mijn broer overgenomen heb nadat ik een nieuwe voor hem heb gebouwd, zo'n 3 weken geleden. De foutmelding was er NIET toen we de computer bouwde, het enige wat ik heb vervangen in de computer is de harde schijf.

Hans

De moederborden in een Medion pc zijn speciaal voor Medion gemaakt vaak is het een MSI moederbord en dat zijn niet de beste om het maar zachtjes uit te drukken.

Reinier

Wat Hans al aangeeft, Medion gebruikt al jaren moederborden van MSI ( Mega Shit International )...
Ik wil voor geen goud een bord van dat merk maar dat is persoonlijk en in jouw geval heb je geen keus.
De voeding is overigens wel erg krap bemeten, voor de GTX 1050 Ti wordt een voeding van 300 Watt als minimum opgegeven, voor de GTX 1060 is dat 400 Watt dus die laatste zou ik niet inbouwen zonder eerst een zwaardere voeding te plaatsen.

Wat is het type / modelnummer van die Medion-pc...? ( MD xxxxxx ).
Welke van de 2 kaarten zat er af fabriek in..?
Welke processor zit er in de pc..?

Martijn

 Standaard zat er een gt 740 in, er was geupgraded naar de 1050 ti.
De processor is een i5 4440
Het model kan ik alleen nergens vinden op de computer

Reinier

Grappig, voor de GT 740 wordt een systeemvoeding van min. 400 Watt geadviseerd....en er zit een 350 Watt voeding in... :icon_eek1:
CiteerDe videokaart zit er al een jaar of twee in en hij is pas begonnen met de foutmelding te geven toen ik de computer van mijn broer overgenomen heb nadat ik een nieuwe voor hem heb gebouwd, zo'n 3 weken geleden. De foutmelding was er NIET toen we de computer bouwde, het enige wat ik heb vervangen in de computer is de harde schijf.
Dus bij jouw broer heeft de pc 2 jaar lang probleemloos gedraaid met die 1050 Ti of begrijp ik het verkeerd want ik snap het niet helemaal.
Je hebt een Medion-pc ( die komt dus uit de winkel ) maar even later schrijf je: De foutmelding was er NIET toen we de computer bouwde.
Over welke computer gaat het nu want die Medion is geen zelfbouw..?

Martijn

Bij mijn broer heeft hij probleemloos gewerkt ja, Ik had een nieuwe computer gemaakt voor hem en tijdens het bouwen van die computer werkte de kapotte computer nog. Nadat ik deze naar mijn kamer heb gebracht en de hdd heb verwisselt probeerde ik hem op te startten en deed hij het dus niet. na het opnieuw in te lezen kan ik begrijpen dat het heel vaag is. mijn excuses.

Reinier

Mag ik vragen waarom je die HDD hebt gewisseld..?
Betreft het een HDD of een SSD ?
Was de schijf die er nu inzit leeg toen hij werd geplaatst of stond er al een Windows-installatie op..?
Indien er al een windows-installatie op stond, dan leeg maken en Windows opnieuw installeren...
Wellicht helpt een BIOS-update van het moederbord maar dan is het handig te weten welke BIOS-versie er nu in het bord zit.

Martijn

Ik heb de HDD verwisselt omdat mijn broer zijn data wilde houden, De schijf was vol maar ik heb hem al gereset en het deed niks.

Reinier

Had hij toch een backup kunnen maken van die schijf, dan had jij nu dit probleem niet gehad.... :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:
Op het moederbord staat het type / model moederbord geprint, in witte opdruk meestal en vlak boven het videokaart-slot, dat zou in jouw geval iets moeten zijn als "ms-xxxx".
Wil je dat eens nakijken..?
Wat je ook nog zou kunnen proberen is de BIOS resetten naar standaardwaarden.
Dat kun je doen door :
1) de CMOS jumper op het moederbord te sluiten ( JBAT1 meestal ). Daarvoor moet de pc uit staan en stroomloos zijn.
2) bij aanzetten een paar x  op de DEL of F2 toets te drukken om de BIOS te openen, ga naar het laatste tabblad en kies voor "Failsafe defaults" o.i.d. en klik daarna op F10
( Save & exit ) en daarna op [enter].
De BIOS wordt ge-rest en de pc wordt opnieuw opgestart...
Kijk of dat iets uit maakt...

SMF spam blocked by CleanTalk