Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Pc start en gaat 1 sec later weer uit

Gestart door Brent2, zaterdag 05 januari 2019, 00:52:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brent2

Mijn boxen van ong een halve kilo zijn aan de binnekant gevallen van mijn pc ze hebben niks geraakt maar de shock heeft wel iets gedaan
Ik had dit probleem Een half jaar geleden ook al toen ik aan mijn psu had gezeten maar de dag erna werkt hij gewoon weer
Het lampje van de pc is de hele tijd aan
De fans draaien 1 sec en gaan dan weer uit samen met de pc
Hm envy 700 model 700-309nb
Wat moet ik doen ?

John

Toch ff goed gaan kijken, en echt goed kijken of die box niks geraakt heeft, zoals het er nu naar uitziet heeft die wat geraakt maar is hiervandaan niet te zien, maak anders ff foto met waar de box je hardware heeft geraakt :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Brent2

De boxen waren gewoon op het metaal van mijn pc gevallen en hebben niks geraakt
Ps mijn pc viel niet toen het gebeuerde maar mijn muiz werkte niet meer en mijn dvd speler kwam eruit

Reinier

Zou in dat geval beginnen met alle kabels die op het moederbord aangesloten zijn, 1 voor 1 los te maken en daarna opnieuw op het moederbord aan te sluiten, dus ook alle kabels die van de voeding af komen.
Dat heet met een duur woord "reseaten".

Haal, vóór je daarmee bezig gaat, de 220V stekker uit het stopcontact en druk een paar maal op de Aan / Uit knop om de rest-spanning van de voeding en het moederbord te laten weglekken.
Ontaard jezelf door een koperen waterleiding of de aard-aansluiting in de meterkast vast te pakken zodat de elektrostatische lading van je lichaam weg is.

Het heeft er alle schijn van dat er ergens iets slecht contact maakt....

Veng

"Ik had dit probleem Een half jaar geleden ook al toen ik aan mijn psu had gezeten maar de dag erna werkt hij gewoon weer"
Het feit dat je dit eerder hebt gehad wijst idd mogelijk op een slecht contact maar dat hoeft niet in de bekabeling te zitten. Dit kan overal zitten, zelfs binnen in je moederbord. Maar je moet wel met het gemakkelijkst en meest waarschijnlijke beginnen: idd. de bekabeling.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Brent2

Heb dat gedaan behalve enkele die niet los raakte en heeft geen effect

Reinier

Dan zou ik er eens een andere voeding in hangen...
Als de pc daarna ook niet normaal wil opstarten weet je in elk geval dat het niet aan de voeding ligt maar waarschijnlijk het moederbord.

Brent2

Kan het niet zijn dat de voeding gewoon kapot is?
En ik heb helaas geenextra voeding liggen dus ik zou dan een nieuwe moeten kopen

Reinier

Daarom de voeding uitwisselen, doet de pc het met een andere voeding ook niet, dan ligt het dus niet aan de voeding.

Een andere voeding kopen zou ik op dit moment niet doen, een goede voeding kost minimaal € 50, alles wat goedkoper is heeft vaak een twijfelachtige kwaliteit.
Je kunt de pc ook meenemen naar een plaatselijke pc-winkel en vragen of ze de pc kunnen testen voor je met een andere voeding, die hebben ze altijd liggen.
Misschien is er wel iemand in je familie of vriendenkring die nog een voeding heeft liggen om even te testen..?

Anders mag je ook langskomen met die pc als je niet te ver weg woont...

Veng

Andere oplossing is mogelijk het kopen op afstand. Als het dan niet de voeding is mag je die binnen 2 weken zonder opgave van reden weer terugsturen. Vind ik zelf wel altijd een gedoe.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Brent2

Maakt het uit welke voeding ik bestel apart van Hoeveel watt

Reinier

Jazeker maakt dat uit.
Deze pc heeft volgens de site van HP deze hardware aan boord.
Als dat correct is heb je een A-merk voeding nodig van tenminste 520 Watt.
Ik zou je deze Seasonic adviseren of deze.

Verschil tussen de 2 is dat de 1e modulair is en de 2e niet, d,.w.z. dat je bij de 1e kabels die niet nodig zijn weg kunt laten, bij de 2e kan dat niet.
Verder hebben ze beide een 80+ Bronze certificaat ( rendements-indicatie ).
De 1e heb ik overigens zelf ook in mijn pc die hardware-matig bijna hetzelfde is als die van jou.... :icon_good:

Brent2

Heb hem gisteren besteld "morgen thuis" kijk ik even op track and go en word het nog altijd klaargemaakt door de afzender...

Brent2

Citaat van: Brent2 op maandag 07 januari 2019, 21:43:12
Heb hem gisteren besteld "morgen thuis" kijk ik even op track and go en word het nog altijd klaargemaakt door de afzender...
Op alternate

Brent2

De nieuwe voeding heeft niet gewerkt kan het dan enkel aan het moederbord liggen zo ja
Welk zou ik kopen
Volgens het internet heeft mijn i7 4790 een lga 1150 slot
Ddr 3
En als het kan een m2 slot

SMF spam blocked by CleanTalk