Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nieuwe moederboard, alles werkt maar boot niet meer

Gestart door Preddie, zondag 23 december 2018, 18:38:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerrit

mooi bericht en bedankt voor u bedankje stellen we op prijs :Kicon_good:

Preddie

Citaat van: Reinier op maandag 24 december 2018, 20:57:39
:Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay: :Kyay:
Kijk of het activeren ook lukt via de aanwijzingen op eerder gelinkte Microsoft pagina....
Dan wens ik je er veel en lang plezier mee, fijne feestdagen en een goede jaarwisseling.
Kijk uit met vuurwerk en ook met oversteken  :Kicon_good: :Kicon_good:

Niet meer nodig, hij boot alsnog op mijn SSD waar nog steeds windows 10 op stond.  :Keusa_hand:
Pc werkt op en top nu. Alsnog  heb ik de andere 8gig ram er nog niet in, misschien dat die gewoon defect was maar dat komt morgen wel.

Ik had voordat ik mijn nieuwe mobo kreeg inderdaad via die site mijn win10 USB gemaakt om op te booten.

Bedankt! Jullie ook fijne feestdagen en een goede jaarwisseling! Vuurwerk is zonde van je geld.  :Kicon_eek1:

Preddie

Citaat van: Gerrit op maandag 24 december 2018, 21:13:12
mooi bericht en bedankt voor u bedankje stellen we op prijs :Kicon_good:

Geen probleem! Hebben jullie meer dan verdiend. Heb er veel aan gehad en aardig wat extra tips geleerd. :Kbiggrin1:

Reinier

#33
Snelste manier om de andere geheugen-reep te testen is door die te wisselen met degene die er nu inzit en werkt.
Je kunt de 2e reep ook in het 2e slot van dezelfde kleur als de werkende erbij drukken, ook dat zou moeten werken.

Als je daar mee bezig gaat, wel de 220V van de voeding eruit halen en een paar keer op de Aan / Uit knop drukken om het moederbord rest-spanning vrij te maken !
Anders loop je de kans op hardware-beschadiging.

Eventueel kun je de reepjes 1 voor 1 testen door te booten van een usbstick of dvd met MemTest86 daar op.

Dat de activatie in tact blijft had ik niet verwacht trouwens...hopen dat het bij de volgende upgrade komend jaar zo blijft  :Kicon_good:

Preddie

Hey Reinier,

Heb inderdaad nu de 2e er ook in gedaan en gelijk loopt mijn pc weer vast en moest weer een pc herstel doen dus ik denk dat er een defect is.

Ik ga deze dan ook waarschijnlijk terug sturen en kijken of ik een Kingston kan halen.  :Kicon_wink:

Reinier

En als je de 2 wisselt, dus de werkende eruit en daarvoor de andere erin en dan booten..? ( Dus gewoon op 8 Gb single channel zoals eerder )....?
Loopt de boel dan ook vast met alleen die andere 8 Gb reep erin of draait het dan wel..?
Als het daarmee wel draait dan is er iets niet goed met de geheugen-configuratie in de BIOS heb ik dan het idee...Als die 2e reep kapot is ( DOA ) zou de boel ook vast moeten lopen...

Zoal eerder vermeld heb ik zelf erg goede ervaringen met ondermeer Crucial geheugen.
Ik kan je daarom deze of deze aanbevelen.
De CL-waardes van deze zijn 10,67, dat is 30% lager als die Ballistix die je nu hebt, dus beter.

Overigens zijn ook deze of deze Corsair modules erg goed, CL-waarde 10.

Controleer voor de zekerheid of deze wèl op de QVL-lijst staan, ik heb er niet op gelet.
Daarnaast moet je in de handleiding van het moederbord kijken naar de juiste instellingen voor het geheugen in de BIOS omdat deze geheugen-repen allemaal op 3000 of 3200 MT/s draaien.
Er staat nl. iets in over geheugen dat sneller is als 2933 MT/s en dat er dan iets extra ingesteld moet worden...?




SMF spam blocked by CleanTalk