Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

computer maakt vreemd geluid?

Gestart door caro158, vrijdag 14 december 2018, 20:32:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

caro158

Hallo,
Ik heb zelf vrij weinig verstand van computers. Maar ik heb nu al zo'n 8 maanden een game pc. Verder helemaal niks mis mee, maar sinds een paar weken maakt mijn computer een vreemd geluid (een soort getik... hoor bijlage) en ik heb echt geen idee wat het is of waar het vandaan kan komen. Dit gebeurt zodra die eigenlijk aanstaat en dan constant, verder heb ik als het goed is nergens last van. Herkent iemand dit geluid of zou iemand weten wat dit geluid zou kunnen zijn?

Dit zijn de specs van mijn computer:
Intel Core i5 6400 4-Core tot 3.3Ghz Nvidia Geforce GTX 1050 Ti 4GB HDMI DVI DP 500GB HDD 8GB DDR4 DVDRW
  - Windows versie: Windows 10 Home ESD licentie
  - SSD : geen SSD
  - HDD : standaard 500GB HDD (geen idee wat voor merk)
  - geheugen: standaard werkgeheugen van 8GB DDR4
  - voeding: extreem stille 600 watt Xilence Performance C 12cm fan 82+ voeding
  - CPU koeler : standaard koeler

John

Download en installeer CrystalDiskInfo en start het op. Maak ma analyse een screenshot van het scherm en plaats die als bijlage.Dat zou er zo uit moeten zien:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

caro158


John

Geen idee nog wat dat getik is :icon_rolleyes:  Kan je de zijkant er niet ff afhalen, en je dan ff goed oriënteren waar het ongeveer vandaan komt :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Moest het geluid van m'n speakers bijna voluit zetten om iets te horen maar het lijkt op een aanlopende ventilator...
Dat kan de fan zijn in de kast ( inlaat of uitblaas fan ) , die in de voeding ( geen beste voeding trouwens, zwaar overbemeten, geen 80Plus certificering en dual 12V rails terwijl 1 enkele 12V rail gebruikelijk is voor een game-pc ) maar mogelijk ook de fan van de videokaart..
Je zult dus echt, zoals John al aangaf, het zij-paneel ( links van vooraf gezien ) eraf moet halen om gericht te kunnen luisteren waar het geluid vandaan komt.

Met de HDD is overigens niks mis, een SSD was een stuk beter geweest voor de   prestaties.
Die Xilence voeding is een goedkoop Chinees bagger-ding ( € 35 ), waarschijnlijk de sluitpost van deze pc....

SMF spam blocked by CleanTalk