Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

keuze voor Atom of Intel voor laptoptablet

Gestart door Kees, vrijdag 11 mei 2018, 09:58:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kees

hey allen

Heb weer een vraagje, voor een laptoptablet ben ik op zoek naar een goeie waarmee ik alleen surfen op internet voor informatie, documenten invullen of bijwerken, en administratie bijhouden. Dus niks voor youtube filmpjes/muziek e.d

Budget zit tot 400

ik heb eentje gevonden maar weet nite of het een goeie is en/of er nog meer andere nog betere zijn voor zelfde prijs

Het gaat om deze: Lenovo Miix 320-10ICR

In de reviews lees ik ook dat het toetsenbord slechtwerkt en dat laptop naar achter kanteld omdat het tablet zwaarder is dan het toetsenbord. Is dat bij alle laptoptablet zo? Of alleen deze?

Alvast bedankt

nog even dit vergeten: Een atom processor is speciaal voor tablet pc toch? Accu gaat langer mee wordt er gezegd. Intel is nog sneller denk ik maar accuverbruik is korter dan die van atom, of zeg ik iets fout hier?

Reinier

Atom is een type proceessor van Intel dus het ontgaat mij even wat je bedoelt.

Grofweg zijn de Intel-processors onderverdeeld in Atom, Celeron, Pentium, Core i series en Xeon.

Een Atom is dus zo ongeveer de traagste processor die er is, is daardoor ook 1 van de zuinigste maar de prestaties zijn daar ook naar.Verder kan ik je niet met de rest van je vragen helpen, ik doe niks met tablets, heb er ook geen ervaring mee.

Kees

Citaat van: Reinier op vrijdag 11 mei 2018, 12:01:47
Atom is een type proceessor van Intel dus het ontgaat mij even wat je bedoelt.

Grofweg zijn de Intel-processors onderverdeeld in Atom, Celeron, Pentium, Core i series en Xeon.

Een Atom is dus zo ongeveer de traagste processor die er is, is daardoor ook 1 van de zuinigste maar de prestaties zijn daar ook naar.Verder kan ik je niet met de rest van je vragen helpen, ik doe niks met tablets, heb er ook geen ervaring mee.

ohw, hoort het bij Intel? Ik dacht dat het aparte waren..

Ander vraagje dan, welke type processor tabletlaptop moet ik nemen voor goed gebruik van zie (eerste bericht) zonder muziek en film stream

Kees

ik zat nu te denken aan : Samsung Galaxy Tab A modelen. welke is goeie?


Kees


Kees

En Celeron is ook helemaal niks. heb ergens iets gelezen over da het mislukte processors zijn, alleen dat je het nog kan gebruiken voor normaal gebruik, dus niet voor gaming. Maar de reden dat ik het niet zie zitten om Celeron te kopen is omdat ze alleen mislukt zijn.

Konden ze het niet gewoon weggooien ipv proberen geld te winnen.... :icon_o_O:

Gerrit

onzin een celeron kan voor deze toepassing een uitstekende keus zijn.
het geplasser dat het een afval product is pffffff wanneer verdwijnt deze hoax.....
een atom of celeron is voor een tablet een goede keus weinig warmte en geschikt gemaakt voor kleine apparaten zoals u nodig heeft.
voor surfen en kantoorwerkzaamheden uitstekend geschikt.
de crux van het verhaal is geheugen en als ik u verhaal lees heeft u een windows besturingssysteem nodig en dan zou ik minimaal 4 gb nemen.
en de cpu van atom en celeron die dat ondersteunen zijn van de laatste generatie en dus geschikt.

Kees

#7
Lenovo Miix 320-10ICR 80XF0015MH

Acer One 10 S1003-18XW

Ik ga toch voor Atom.

Welke van de 2 steekt volgens jullie boven de andere uit?

Van Lenevo begrijp ik niet waarom (review gelezen) dat het toetsenbord niet werkt?

Van Acer weet ik niet.

Maar de keuze die ik samengesteld heb is goed? Of vinden jullie dat er nog betere zijn voor dezelfde prijs?

Ik hoor graag van jullie

Alvast bedankt

Gerrit


Kees

Bedankt. Ziet er goed uit. De geheugen is ook van Flash. Maar vraag me af of het wel geschikt is om documenten in te vullen of bijwerken. Ik ken wel libre office, dus niet microsoft office

Is deze ook afneembaar? Ik bedoel tablet en laptop in een? Ik zie dat niet op de foto.


Reinier

Citaat van: Kees op vrijdag 11 mei 2018, 21:49:36
Is deze ook afneembaar? Ik bedoel tablet en laptop in een? Ik zie dat niet op de foto.
Nee, maar staat duidelijk vermeld bij de specificaties, kwestie van lezen... :ohyeah:
=> Vormfactor: Convertible (Detachable) => afneembaar dus  :yess:
Verder hebben dit soort apparaten in deze prijsklasse altijd flash-geheugen ( eMMC ) omdat die dingen zo dun zijn dat een HDD of SATA SSD niet past.

Kees

#11
Ik bedoelde met geschikt zijn of deze wel goed is voor office werken met libre office. Er staat maar 1 ster voor office werken

Maar als het niet libre office betreft (alleen microsoft office) dan is het goed en ben ik eruit :icon_good: :icon_good:

Reinier

Office = office...
Libre-office zal waarschijnlijk een beetje vlotter draaien als MS Office wat toch een vrij lomp pakket is.

Kees

Oke got it. bedankt!

Ik wacht er nog wel even mee, ze zijn giga duur op dit moment.


Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk