Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

DNS server reageert niet meer

Gestart door Margriet, zaterdag 23 december 2017, 20:11:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Margriet


Reinier

Driver gedownload via mijn eerdere link..?

Margriet

.....een beetje verwarrend; dit probleem wordt ook in adw. topic beantwoord  :respect: en behandeld :icon_confused: :respect:

Margriet

Citaat van: John op dinsdag 02 januari 2018, 16:37:49
Prima weerrrrrr. we wachten je logje af :icon_biggrin1: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:

gisteren de hele dag gewoon verbinding gehad. Nu dus weer niet en het Cmd menu weer toegepast. :icon_confused:

Margriet

Citaat van: Hans op zaterdag 23 december 2017, 22:35:32
Die problemen zijn er wel vaker bij Ziggo neem een andere DNS doe dat op de volgende manier.
Kies Start > Instellingen > Adapteropties wijzigen;
    Klik met de rechtermuistoets op de actieve verbinding;
    Kies Eigenschappen;
    Selecteer de vermelding Internet Protocol Version 4 (TCP/IPV4);
    Klik op Eigenschappen;
    Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken';
    Vul in: 8.8.8.8 in bij Voorkeurs-DNS server en 8.8.4.4 bij Alternatieve DNS server;
    Klik op OK.
Kijk nu of het probleem opgelost is.

eh dit dus

John

Ja, lost dit je probleem op :icon_o_O: En de driverupdate heeft ook niet geholpen :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Hans

Citaat van: Margriet op vrijdag 05 januari 2018, 13:32:13
Citaat van: Hans op zaterdag 23 december 2017, 22:35:32
Die problemen zijn er wel vaker bij Ziggo neem een andere DNS doe dat op de volgende manier.
Kies Start > Instellingen > Adapteropties wijzigen;
    Klik met de rechtermuistoets op de actieve verbinding;
    Kies Eigenschappen;
    Selecteer de vermelding Internet Protocol Version 4 (TCP/IPV4);
    Klik op Eigenschappen;
    Selecteer 'De volgende DNS-serveradressen gebruiken';
    Vul in: 8.8.8.8 in bij Voorkeurs-DNS server en 8.8.4.4 bij Alternatieve DNS server;
    Klik op OK.
Kijk nu of het probleem opgelost is.

eh dit dus

Had je dat nog niet gedaan dan?
Ziggo staat er bekend om dat ze regelmatig DNS problemen hebben, ik zelf gebruik nooit de DNS van Ziggo en zet hem altijd op het DNS van Google.
Mocht je liever niet die van google gebruiken zijn er hier nog een paar andere opties.
Alternatieve DNS-servers op een rij

OpenNIC (zegt geen logs op te slaan)

    Primair: 31.220.43.191
    Secundair: 151.236.29.92

OpenNIC 2

    Primair: 31.220.27.4
    Secundair: 95.85.9.86

Google DNS

    Primair: 8.8.8.8
    Secundair: 8.8.4.4

Open DNS

    Primair: 208.67.222.222
    Secundair: 208.67.220.220

Norton DNS

    Primair: 199.85.126.10
    Secundair: 199.85.127.10

Margriet

Citaat van: John op vrijdag 05 januari 2018, 13:37:06
Ja, lost dit je probleem op :icon_o_O: En de driverupdate heeft ook niet geholpen :icon_o_O:

Kennelijk niet. Die had ik nog gedaan , van het pb linkje, John .
Ook net vloog internet er na 10 minuutjes af :nee2:.
Weer opgelost met cmd. :icon_confused:

Reinier

Heb je niet toevallig een WiFi usb-dongle liggen of een kennis of vriend o.i.d. die zo'n ding heeft..?
Daarmee kun je testen of het probleem in de WiFi-kaart van de laptop of ergens anders zit als de verbinding via die dongle wel in stand blijft... :icon_confused:

Margriet

als het goed is heeft mijn zoon 1 in zijn tv...morgen maar even bietsen :icon_o_O:

maar ik keek net nog eens naar het programma waarmee ik de driver geupdate dacht te hebben. Maar het lijkt wel gedownload; echter kan ik hem niet bijwerken :icon_confused:

Reinier

Ik heb geen idee waar je mee bezig bent maar dit is ook weer zo'n programma waar je voor moet betalen om daadwerkelijk te kunnen updaten...
Verwijder dat maar, hier heb je helemaal niks aan... :icon_bad:
In elk geval heeft dit niks te maken met de driver die ik eerder voor je gelinkt heb.. :icon_confused:

John

Citaat van: Margriet op zaterdag 06 januari 2018, 19:09:05
als het goed is heeft mijn zoon 1 in zijn tv...morgen maar even bietsen :icon_o_O:

maar ik keek net nog eens naar het programma waarmee ik de driver geupdate dacht te hebben. Maar het lijkt wel gedownload; echter kan ik hem niet bijwerken :icon_confused:

Programma doet wat het doen moet, als je klikt op bijwerken opent windows verkenner met de bestanden, klik met rechts op een van die bestanden, je krijgt dan een menu waarbij installeren bij staat, is dus een .inf bestand, klik op installeren en je driver wordt bijgewerkt :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Margriet

....dat is het hem net John: als ik dat aanklik moet ik de proversie kopen. Of de serialkey geven.
Er zijn idd bestanden toegevoegd , maar volgens mij geen installatie bestand ....
Ik ga morgen nóg beter zoeken :sleep:

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Inmiddels zijn we op pagina 3 aangekomen en ben je nog geen moer opgeschoten dus ik stel voor dat je het volgende doet:

Maak een nieuwe map op je bureaublad, hoe je die noemt maakt niet uit.
Vervolgens download je dit zipbestand van mijn Google Drive en pak dat zip-bestand uit in de nieuwe map op je bureablad die je zojuist gemaakt hebt.

Daarna klik je met de re-muisknop op Start en kies Apparaatbeheer in het menu wat tevoorschijn komt.
Klik in Apparaatbeheer op Netwerkadapters en daarna met je re-muisknop op je WiFi adapter ( die Broadcom Atheros dus ) en kies voor "Stuurprogramma's bijwerken".

In het scherm wat je dan krijgt kies je voor " Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" en blader naar de nieuwe map waar je het zip-bestand hebt uitgepakt.
Daarna klik je op OK.
De nieuwe driver wordt geïnstalleerd.
Als dat klaar is herstart je de laptop en vertel of het nu is opgelost of niet..?

SMF spam blocked by CleanTalk