Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Feedback PC build

Gestart door Rightytighty, woensdag 15 april 2020, 20:35:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rightytighty

Hoi allemaal,

ik zou graag feedback willen op de volgende build:  (betaal ik te veel voor rgb? ja.)

Case be quiet! Pure Base 500 zwart Window (€ 76,89)
Moederbord MSI B450 Tomahawk MAX (€ 119,47)
Voeding Corsair TX-M Series TX650M V2 (€ 94,04)
Processor AMD Ryzen 5 3600 (€ 179,95)
Videokaart Sapphire RX 5700XT Nitro+ Special Edition (€ 511,05)
Geheugen Corsair Vengeance RGB Pro (2x8gb 3200mhz) (€ 119,00)
Opslag Crucial MX500 1 TB 2.5" Solid State Drive (€ 126,73)
Koeling Scythe Mugen 5 Black RGB Edition (€ 58,99)

Case fans (2x) Be quiet! Pure Wings 2 (+2 pure wings die al in de case zitten) (€35)

Totaal: €1.321,12‬

uitgaand dat ik niet echt omhoog kan qua budget, zijn er verbeteringen?
En ik heb nog nooit met RGB gewerkt, kan de videokaart, koeling en geheugenkaarten in sync worden gebracht? zoja, via software of via bios?

Ik ga gamen op de MSI Optix MAG272CQR, 2550x1440p, 165hz. (Gta, assassins creed, forza horizon, witcher 3, call of duty warzone)

Reinier

#1
Citeer(betaal ik te veel voor rgb? ja.)
Tja, als je tijdens het gamen naar je pc kijkt i.p.v. op je scherm....dan heb je er wat aan  :icon_biggrin1:
Persoonlijk vind ik het de grootst mogelijke flauwekul, maar ieder z'n smaak.

Voeding zou ik iets anders voor kiezen, nl. een 700 Watt versie met een Bronze of Silver certificaat, dan kom je ongeveer op dezelfde prijs voor meer vermogen.
Die 650 Watt kan het nog wel eens knap benauwd krijgen met die 5700XT..
De CPU heeft een TDP van 65 watt dus daar is niks mis mee.

Verder zie ik geen problemen hoewel ik nooit een MSI moederbord zou kiezen, dan liever een ASRock bord.

Wat dat RGB gebeuren betreft, geen idee...zoals gezegd moet ik er niets van hebben en heb de laatste 20 jaar geen MSI bord meer gehad dus wat de software kan op dat gebied is mij niet bekend.
Wat ik lees zijn problemen met MSI moederborden, veelal gerelateerd aan BIOS-versies.
Browser-problemen gaan veelal ook over Google Chrome, echt een drama die browser met z'n malafide extensies.

Afijn, mijn advies zou dus zijn: zwaardere voeding en ander merk moederbord.
Totaal bedrag zal niet hoger worden, mogelijk zelfs iets lager.
Ziet er verder goed uit, wordt een mooi project  :icon_good:

Gerrit

#2
tja dat moederbord trekt die processor niet met zeer goede koeling net.....450 bordjes zijn kwa voeding een ramp legio youtube filmpjes over de voeding van je bordje.
zou de goude regel volgen: processor prijs = gelijk aan moederbord.....
dan word het dus een 470 bordje en een hele goede = bv deze kan u nog heftiger cpu in doen.
en zoals aangegeven de voeding is erg krap

kan soms heel handig zijn vrm op moederborden kan je dus de 7 en 9 serie op draaien mits er vinkje staat
en ohja niet een ieder is een goede padvinder :ohyeah:

SMF spam blocked by CleanTalk