Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

map delen ?

Gestart door HenkyBoy1968, vrijdag 03 mei 2019, 11:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

HenkyBoy1968

Kan iemand mij vertellen hoe ik het volgende moet doen windows 10.
Dit wilde namelijk ook in windows 7.
Het icoontje afbeelding en documenten, verwijst naar de plaats/map.
Alleen ik heb deze nog op een andere schijf staan, en daar wil eigenlijk de icoontjes naar toe verwijzen.
Iemand.

Sorry voor al deze vragen, begin net met W10

Henk

Reinier

re-muisknop op d icoon => kies Eigenschappen => Delen"= > pas de locatie aan en klik op OK

HenkyBoy1968

Dit gaat niet lukken, verwijst mij niet naar een andere schijf.
Iets met netwerk.

Reinier

Zit die andere schijf in deze pc of in een andere pc in het netwerk of is het een netwerk-schijf..?
Helaas zijn wij hier geen van allen helderziend  :abra_cadabra: :abra_cadabra: , dus je moet wel alle relevante informatie vermelden, anders kunnen we je niet helpen.. :icon_rolleyes:

HenkyBoy1968

De schijven zitten in de pc.
Windows 10 zit geinstalleerd op de C schijf, is een SSD schijf.
De map afbeeldingen/documenten die ik wil gebruiken staan op een andere schijf in de PC (SATA)
Daarom wil ik dus eigenlijk als het mogelijk is via het icoontje wat in start staat, afbeelding, door verwezen worden naar dat mapje.

Henk

Reinier

Plaats eens een screenshot van "Schijfbeheer" in je volgende bericht..?

Om Schijfbeheer te openen, klikt u met de rechtermuisknop op de Startknop  en selecteert u Schijfbeheer.
Dat zou er ongeveer zo uit moeten zien:


HenkyBoy1968

Welke site kan ik het beste gebruiken om gratis de foto online te zetten ?
Wil het graag doen zodat ik een antwoord krijg.

John

KLik hier op REAGEER, klik dan op Bijlagen en andere opties, bij bijlage klik op bestand kiezen, blader naar de afbeelding op je pc, klik nadat je de foto geselecteerd hebt op Openen, en dan weer op Verzenden :yess: :icon_biggrin1: :icon_good: :smokin:

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

HenkyBoy1968



Reinier

Niet alle schijven zijn in het onderste deel zichtbaar.....
Graag een nieuwe screeshot waarbij wèl alle schijven in het onderste deel zichtbaar zijn, dus "schijf 0, schijf 1" etc

HenkyBoy1968

Herhaling: Dit is hoe de PC is ingedeeld.

Reinier

Open de verkenner ( Explorer ).
Aan de linker kant staat een overzicht van "Snelle toegang", "Bureaublad" etc plus een overzicht van je schijven.
Klik met je re-muisknop op de tekst "Afbeeldingen" en kies voor "Eigenschappen".
Je krijgt dan een nieuw schermpje met de naam "Eigenschappen van Afbeeldingen".
Klik daar bovenin op het tabblad "Locatie".
Daar staat de link ( het pad ) naar de map Afbeeldingen.
Klik hier nu op de rechtse knop "Doel zoeken" en blader naar de schijf waar jouw afbeeldingen staan en klik OK.
Daarna re-onder op "Toepassen" en je probleem zou opgelost moeten zijn. :icon_good:

HenkyBoy1968

Zie de stappen die ik gedaan heb, in de afbeeldingen.
Tussen stap 4 en 5 het volgende :
Krijg geen oké na stap 4 te zien.
Wanneer ik dubbelklik op de afbeelding, komen dan de onderliggende mappen zichtbaar, nog geen oké.
Wanneer ik handmatig in de regel aangeeft waar de locatie bevindt krijg stap 6 te zien.

lucas

Hoe staat het nu met de verwijzingen Henk :icon_confused:

SMF spam blocked by CleanTalk