Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Monitor (crt) ineens mindere resolutie mogelijk.

Gestart door GW, vrijdag 28 december 2018, 21:04:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GW

H'lo, hier crt monitor, nog met iets bolle buis (weet niet of toe doet). Kon tot voor kort precies mooier aangepaste resolutie maken met 72 herz. Nu na dat programma bevroor met opstarten, krijg ik het niet meer voor elkaar, maar kom tot 65 herz bij dezelfde resolutie. Iemand idee misschien ?

GW

Drivers grafische kaart al opnieuw geïnstalleerd. Gaf niks dus.

Ps iets lagere resolutie, en krijg dan herz weer op 72 dacht ik, maar werkt helaas niet.

Gerrit


GW

Degaus voor wat anders toch ? Verkleuringen in hoekjes enzo dacht ik, maar geprobeerd samen met recal, maar bij beiden niks. Nu nog wat anders (voor wie maar wil). Zit bij de aangepaste resoluties, en probeer of met interlaced ipv progresief wat voor elkaar kan krijgen. En blijkt dat aardig plaatje kan maken er mee, met een 130 herz maar liefst, dus sla aangepaste resolutie op. Wil hem daarna in het hoofdscherm aanvinken staat die er niet bij, en ook andere interlaced resoluties geeft die niet als optie weer. Kan toch niet kloppen, als je ze kan aanmaken zonder te kunnen gebruiken, slaat dan ook als een kat op een plankje.

GW


GW

Ps als nu bv res 1200 bij 1000 in aangepast heb staan interlaced 130 en een progresief 65 herz variant. Dan geeft die bij aangemaakt nu 1200 en 100 weer, en heb bij de herz twee opties 130 of 65, kan 130 wel instellen, maar reageert er duidelijk niet op.

GW

Na wat omknoeien er mee, kon apparaat uit zichzelf ineens 85 herz met resolutie die ik wilde. Na nog wat meer mee bezig, gemerkt dat lagere (native) resolutie scherper was, dus hou die maar aan. Kan deze dicht. (ps kan meer lijen met crt, maar buiten eigenlijke res. gaan zie je wel, tenminste bij deze).

Deze kan op slot om mijn part (Of niet (?)).

SMF spam blocked by CleanTalk