Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

CDBurnerXP

Gestart door zussied1, dinsdag 06 september 2022, 14:51:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

zussied1

Al een aantal jaren gebruik ik CDBurnerXP om cd's te branden. De laatste jaren gebruik ik hier voor een externe DVD speler omdat mijn interne dvd speler in de laptop het niet meer doet. Een tijdje geleden is mijn externe er mee opgehouden en heb ik een nieuwe aangeschaft. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om cd's te branden. Hij pakt de externe speler op zich wel en hij geeft aan dat de cd leeg is maar dat 'teveel data voor grootte van medium' is terwijl er nog geen bestand is toegevoegd. Als ik dat wel doe dan kleurt gelijk de onderste balk rood.

Ik heb het op twee laptops geprobeerd, nieuwe cd's aangeschaft  (gebruik al jaren de herschrijfbare cd's van de hema)en eerst schijf gewist en heb zelfs een tweede externe dvd speler aangeschaft. Op de 2de laptop heb ik ook CDburnXP opnieuw gedownload maar helaas zonder resultaat.

Hopelijk kan iemand mij helpen aangezien het voorheen een fluitje van een cent was.

Alvast bedankt.

John

#1
Wordt die wel gezien in je apparaatbeheer :icon_o_O:
Staan er geen bestanden in je wachtrij :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Pearl

Merken en types opgeven van die dingen kan helpen.
En CD'S? waarom geen USB sticks?

Probeer anders deze eens.
https://www.imgburn.com/

derkdejong

zoals ik het lees doet die nieuwe externe het niet op meerdere pcs.
is dat correct, dan rest één ding: terug naar de winkel!

zussied1

Derk de Jong,

Ik heb zelfs een tweede externe dvd speler aangeschaft maar hetzelfde probleem helaas. Vraag me dan af of het aan de dvd spelers ligt. Denk zelf meer aan een instelling.

zussied1

Pearle,

Helaas heeft mijn auto geen USB aansluiting   :lachnee:

derkdejong

wat john vraagt moet je nog wel even beantwoorden.
overigens: lukt branden wel als je het via de windows-optie doet, en cdburner buiten schot laat?

Pearl

CiteerMerken en types opgeven van die dingen kan helpen.
Geheim?
Je reageert wel op de USB vraag maar niet op de belangrijkste.

zussied1

#8
Pearl,

Mijn excuses, had niet alle spullen bij de hand.

ik heb een externe dvd speler van Urgoods voor windows en Mac met een 3.0 USB en een merkloos plug&play cd/dvd drive met een USB 2.0.

Ook heb ik ImgBurn geïnstalleerd en geprobeerd, ook daar geeft hij dezelfde foutmelding dat er niet genoeg ruimte op de schijf is. Ik heb ook meerdere schijven geprobeerd.

Mijn laptops zijn van Medion en van Toshiba.

John,

Bij apparaatbeheer staat de dvd speler wel.
Ik neem aan dat je met bestanden in de wachtrij bedoelt in CDburnXP zelf?
ik kan er wel bestanden inzetten maar uiteindelijk niet branden.

Derk,

Ook via Windows krijg ik het niet voor elkaar, hij gooit of de schijf er gelijk uit of hij geeft aan dat ik de schijf niet kan formateren.


MVG



Pearl

Worden er wel cd's afgepeeld?

Draai eens een sfc /scannow, dat dan op beide Windows machines moet zou wel raar zijn maar toch.

SMF spam blocked by CleanTalk