Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Pc upgraden

Gestart door Sez, woensdag 27 april 2022, 18:47:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sez

Hallo,

Ik wil mijn bestaande Game-Pc Upgraden(zie bijlage - 650 Watt voeding)
Wil graag als videokaart ASUS ROG Strix GeForce RTX 3070 V2 OC met LHR kopen.
Wat zou er nog van toepassing kunnen zijn om nog verder te upgraden?
mijn totaal budget is 1500,- euro


Gerrit

#1
zou eerst eens het geheugen op profile zetten dat zou in uw geval een enorme winst geven , zoals u ziet staat deze erg traag zg standard :icon_good:
u moet dat wel doen in uw bios
en test uw hardware eens in vergelijk met anderen: https://www.userbenchmark.com/

Sez

Hoi Gerrit,

Enige idee hoe ik dat moet doen? Ik weet wel hoe ik in bios moet komen maar vanuit daar....

Jurjen

Welkom op Pchelpforum!  :yess:

Leuk dat je de gamepc gaat upgraden! graag zou ik alleen wel wat meer informatie willen namelijk:
1: Welke voeding heb je precies? graag een modelnr.
2: Welke resolutie ga je spelen? 1440p @60hz scherm?
3: welke games ga je spelen? en wil jij die minimaal op ultra/high/low spelen?
4: Waarom de Asus rtx 3070? kun je deze ergens goedkoop aanschaffen? of heb je die al?

Verder, zou de upgrade zijn: videokaart, moederboard, cpu, geheugen, en ligt er een beetje aan welke voeding je hebt, anders die ook.
en wellicht een SSD erbij van 1tb als er budget over is  :yess:

Kortom, dit is een oudje om op te gamen, voor huidige games en beetje fatsoenlijk fps.
Verbaas je dan ook niet dat 1500 euro zo weg is  :icon_frown:





Sez

Hoi Jurjen,

Ik heb even m'n pc open geschroefd en een foto van de voeding gemaakt (zie bijlage). Het is een Seasonic evo M12II Bronze.
ik wil het op 1440p @60Hz scherm spelen en op high of zelfs ultra instellingen. Kom momenteel niet hoger dan 60 fps op New world.
Ik speel voornamelijk New World maar wil ook dat ik aankomende jaren zonder problemen nieuwere spellen kan spelen.
Ik heb specifiek voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3070 V2 OC met LHR videkaart gekozen omdat ik heb gelezen dat deze momenteel een van de beste is. Nee, ik heb het nog niet gekocht.

Deze pc heb ik al 5 jaar. Heb vooral bij New World gemerkt dat de pc wat moeite heeft  :icon_biggrin1:


Jurjen

#5
Ah top bedankt voor de foto!  :respect:
Het volgende is namelijk: u gaat op 1440p 60hz scherm spelen. hoger fps dan 60 heeft dus geen zin.
Je wilt het aantal hz van je scherm, ook het aantal fps daarvan halen.
(Heel kort gezegd) Jouw scherm laat maar 60 zien, ook al zou je 200 fps hebben, dat heeft 0 meerwaarde. :icon_bad:

Bij "serieuze" gamers die onder anderen shooters spelen willen geen 60hz scherm hebben, omdat je beeld sneller verloopt bij 120/144/165hz.
Waardoor je de tegenstander dus "sneller" zal zien dan bij 60hz.  :yess:
Dan heb je daarnaast nog het aantal MS van je scherm, maar dat is een ander verhaal, en die bespaar ik je  :schater:

Ik zal voor u een pc samenstellen in een nieuwe post!
:koffielezen:



Jurjen

Na wat passen en meten, ben ik op dit uitgekomen voor u.
PC

Aanmerking hierop zijn:
1: de videokaart kan vervangen worden voor een rtx 3070, ipv 3070 ti. om kosten te besparen.
2: de rtx 3070 die u noemde is veels te duur, voor prijs/prestatie, zie budget huidige samenstelling.
3: ssd = 1 tb. Zodat je alles erop kan zetten, deze is 5x zo snel als andere ssd's. maar kan dus aangepast worden naar 500gb om kosten te besparen.
4: De 3070ti is ook max wat mogelijk kwa voeding, mocht u ooit meer willen, zal de voeding vervangen moeten worden.

Verder is dit in mijn ogen een top systeem!
Mocht je plek hebben in je huidige behuizing, 2x120mm fans dan is waterkoeling een eventuele optie!
Verder moet deze pc dus nog wel gebouwd worden, weet niet of u dit zelf kan?  :schater:


Gerrit

Citaat van: Sez op woensdag 27 april 2022, 23:26:25
Hoi Gerrit,

Enige idee hoe ik dat moet doen? Ik weet wel hoe ik in bios moet komen maar vanuit daar....

in uw bios bij geheugen u kan die instellen en dan de keuze profile1.
tevens is het zo dat van uw oude pc omdat het "trager"word vaak de oorzaak koeling paste verdroogd koeling verstoft cq te klein vaak standaard koeling.
vaak kan door een paar tweaks en kleine update van hardware een enorme snelheids winst worden behaald.
ps wat gaf de link aan?? betreffende uw pc in vergelijk met andere

Sez

#8
Hoi Jurjen,

Ik heb er al 2x120mm fans erin zitten en een waterkoeler (Corsair Hydro H100x).

Gaan we voor 32Gb werkgeheugen omdat ik al 2x8 Gb Hyperx Fury DDR4 wergeheugen?

Kunnen we i.p.v. een i5 processor naar een i7  :biggrin1: ?




Jurjen

Goed dat je al een koeler hebt!  :respect:
Alleen op de website van corsair en online staat niet het socket voor je huidige upgrade.
De vraag is hier dus of hij wel gaat passen.  :icon_frown:

Daarnaast, 16GB is nog voldoende voor de games die je speelt.  :icon_good:
ik heb daar 2x 8gb gedaan mocht je te kort komen, dat je er zo wat bij in kan steken  :respect:

De i7 12700K is de beste opvolger hiervoor, enkel kost deze 120 euro meer.
Ik zou dan voor een beter MB gaan, dan heb je de "basis" al goed.

Als je namelijk ooit wilt upgraden, is een nieuwe processor, ram en videokaart enkel een kwestie van erin steken.
Bij het vervangen van een MB komt meer bij kijken. zoals nieuwe installatie, nieuw socket? ddr5?

Daarnaast is de voeding mwa. dit is geen topper, en in het nieuwe jaar komen andere videokaarten, die trekken meer wattage dan nu.
Je zal dan zeker tegen een nieuwe voeding aanlopen, mocht je meer vermogen nodig hebben.

Kortom: past je cooler, valt te proberen, je kan de andere nog na bestellen.
Past die: koop dan een beter Moederboard of upgraden naar i7.
Past die niet: dan zit je al max aan je budget. en heb je alsnog die processor koeler nodig.


Sez

#10
Hoi hoi,

Na goede adviezen hier op de forum :icon_good:, heb ik in 2022 alleen mijn GPU vervangen met een nieuwe (GiBy 8GB D6X RTX 3070 Ti Gaming OC) en heb tot heden redelijk kunnen gamen.
Alleen nu is het echt Game Over... kraakt en piept aan alle kanten  :zwaai:

Wat is verstandig, om deze pc flink te upgraden (behuizing en videkaart behouden) of een compleet nieuwe build?

Mijn pc is nog het zelfde zoals het hier vermeld staat behalve mijn videokaart is vervangen.

Speel meestal action role-playing games zoals New World, Elden Ring, Dark Souls en Path of Exile.

Ik wil graag deze keer AMD Ryzen 7 7800X3D (CPU) proberen, heb gelezen dat deze cpu heel goed is voor gamen.

Zoals iedereen :icon_biggrin1: wil ik de beste build en minimaal voor betalen  :schater:

Mijn budget is ongeveer 2500,- euro.

Alvast dank.


Sez

Wat vinden jullie van deze buid?

Processor: AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed   
Moederbord: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI   
Videokaarten: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XTX OC Edition 24GB GDDR6   
Processorkoeling: Scythe Fuma 3
Geheugen intern: G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5
Solid state drives: Kingston KC3000 2TB
Voeding: Corsair RM850x SHIFT ATX3.0
Behuizingen: NZXT H6 Flow

Jurjen

Graag even nieuw topic aanmaken @sez.
Dan kunnen we daar verder!

Verder goeie build!
Ik moet alleen ff checken of die voeding wel oke is en die ssd.
of dat je wat beters kan krijgen voor dat geld.
:read4:

SMF spam blocked by CleanTalk