Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

geen wifi op pc

Gestart door autoron, zaterdag 28 maart 2020, 20:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

autoron

Kan iemand mij helpen hoe ik wifi op mijn pc krijg? Er is geen icoontje te zien, ik heb alleen nu vast internet via een hele lange kabel, die door 3 kamers loopt. Ik heb Windows 10 op HP 800 G1 en net aangemeld bij Ziggo. Ziggo kon mij niet helpen, wel wifi op mobiel.

John

Zit er wel een wifi kaart/dongel in die pc :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

autoron

Ja, die zit in de mediabox.

John

Heeft de pc ook wifi, kijk ff in je apparaatbeheer of je daar iets ziet staan :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Met mediabox bedoel je die Ziggo modem/router neem ik aan..?
Alle modem/routers die door providers ( in dit geval Ziggo ) worden verstrekt hebben dat dus dat betekent helemaal niks.
Als jouw pc af fabriek geen WiFi aan boord heeft kun je dus geen WiFi verbinding maken.
Volgens de Specificaties heeft jouw pc geen WiFi dus zul je dat zelf moeten toevoegen in de vorm van een WiFi usb dongle of WiFi PCI kaart.
Voorbeeld:

of


De 1e steek je simpelweg in de usb-poort, de 2e moet je in de pc op het moederboord in een slot steken ( dus de pc open maken ).

autoron

De mediabox is de decoder bij de tv en niet de router (in de meterkast). Volgens de beschrijving moet de dongle in de mediabox.
Het lijkt er inderdaad op dat er geen wifi op mijn pc zit, ik zal wel iemand vragen om dit er op te zetten.

Reinier

#6
CiteerVolgens de beschrijving moet de dongle in de mediabox.
Welke beschrijving..?
Welke mediabox heb je dan want ook dat is niet vermeld..
Overigens staat er bij de specificaties van de verschillende mediaboxen op de site van Ziggo nergens vermeld dat die dingen WiFi hebben..?

Volgens mij begrijp je het niet...
Je wilt een WiFi verbinding maken op je pc, deze heeft geen WiFi...
Waarom zou je dan in hemelsnaam de dongle op de mediabox moeten aansluiten..?
Daarmee heeft je pc nog steeds geen WiFi....

Andere vraag:
Wat wil je precies bereiken..? Wat is de bedoeling..?
Want je kunt ook zonder WiFi een netwerkverbinding maken als pc en mediabox via een kabel zijn aangesloten...

autoron

Mediabox is van Humax. Volgens de beschrijving (blz 6, punt 3 staat letterlijk: Plaats de Humax wifi usb dongle in de usb aansluiting van de mediabox.
Dit is voor de tv, want ik moest ook de wifi code invoeren.
Klopt dat deze dongle niet voor de pc werkt. Het probleem is de afstand tussen de router, mediabox en pc, die staan allemaal ver van elkaar af, zo'n 10 meter. Dit is gisteren aangesloten door de monteur van Ziggo, die ging er gemakshalve vanuit dat ik wifi had op mijn pc. De helpdesk van Ziggo kon mij ook niet helpen, want wifi werkt wel op de mobiel, het ligt dus aan de pc. Als noodoplossing heb ik een lange kabel aangelegd van de router in de meterkast naar de pc, maar die loopt dus nu door drie kamers.
Als ik de kabel aansluit op de mediabox naar mijn pc heb ik geen internet, alleen via de router. Mijn bedoeling is dus wifi op mijn pc.

Reinier

#8
Ziggo heeft 2 types Humax mediaboxen..
Ik neem voor het gemak maar aan dat het om de Humax 5300C gaat want de 5500C heeft geen WiFi dongle.
In de handleiding van deze box op de site van Ziggo wordt de WiFi dongle pas op pagina 10 bij punt 2 voor het eerst genoemd.

CiteerDit is voor de tv, want ik moest ook de wifi code invoeren.
Nee, dat is niet voor de tv. Dit is om de box te verbinden met jouw eigen WiFi netwerk thuis om op die manier verbinding met internet te maken.
Dat heeft helemaal niks met tv te doen. De box heeft een internetverbinding ( via WiFi of netwerk-kabel ) nodig om de tv-zenders te kunnen ontvangen...

Die WiFi dongle werkt ook op je pc, het is gewoon een usb apparaat.
Het kan echter gebeuren dat je een stuurprogramma ( driver ) moet installeren om ervoor te zorgen dat de dongle werkt in Windows.
Daarvoor is het noodzakelijk dat je weet welk merk & type WiFi-chip er in die dongle zit als Windows hem niet automatisch herkent.
Steek die dongle op je pc in een usb-poort en kijk of Windows deze herkent...
Zo ja, dan zal er een stuurprogramma worden geïnstalleerd.
Zo niet, dan even de pc opnieuw opstarten met de WiFi dongle ook aangesloten...
Staat er toevallig een merknaam op die dongle ( Samsung, Netgear, Realtek o.i.d. ) ??

Alle mobiele telefoons hebben WiFi dus dat dat werkt is niet raar, kwestie van aanmelden op je eigen netwerk.
Daarbij nog de opmerking dat een WiFi verbinding altijd langzamer en kwalitatief minder is als een kabel verbinding.
Dit zou bij minder signaal of snelle beelden ( bijv. Formule 1 ) voor problemen ( haperingen in het beeld ) kunnen zorgen...

autoron

Er zijn drie boekjes meegeleverd, in het boekje Digitale en Interactiever Tv installeren staat het ook. In de handleiding staat zelf aparte aanschaf vereist, maar het is toch echt over de mediabox Humax 5300. Als de dongle niet voor tv is, waarom moet de dongle volgens de handleiding in de mediabox en niet in de pc? Had de monteur ook wel kunnen zeggen. Heb ik nu twee dongles nodig?
Ik heb de dongle (Humax) eruit gehaald en aangesloten op de pc, wachtwoord ingevoerd en er is internet.
Het beeld is ook beter, dank je wel. En de helpdesk van Ziggo wist mij gisteren hiermee niet te helpen.

Reinier

#10
CiteerDit is gisteren aangesloten door de monteur van Ziggo, die ging er gemakshalve vanuit dat ik wifi had op mijn pc.
Dan mag ik toch aannemen dat hij ook de mediabox heeft aangesloten en dat je tv kunt kijken..??
Als je dat niet hebt, omdat je de dongle nu in je pc hebt zitten, ja, dan heb je nóg een extra dongle nodig voor de mediabox.



autoron

Tv kijken gaat wel, maar voor interactieve tv is toch een dongle nodig.

Reinier

Kan bijna niet, dongle of netwerkkabel hebben beide maar 1 doel en dat is internetverbinding maken om het tv-signaal te kunnen ontvangen.
Als dat met de netwerkkabel niet werkt en met de dongle wel dan heb je:
een pruts monteur aan het werk gehad of
een ondeugdelijke Humax ontvanger.

SMF spam blocked by CleanTalk