Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

programma titel wijzigen

Gestart door levinio, zondag 24 februari 2019, 21:24:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

levinio

ik heb een programma (.exe file dus) ik wil de (permanent) de titel aangepast hebben welke verschijnt als je het programma opent.

ik wil best betalen aan iemand die het kan, of voor een programma dat ik kan kopen. maar liefst gratis natuurlijk :D

ik kwam via google bij Ollydbg terecht. maar dat werkte niet.

alvast bedankt!

lucas

#1
Zoiets kan met een Hex editor ik wens je veel succes met het lezen van machine taal  :ohyeah: :ohyeah:

Als het om een interne naam (tekst in het venster) van de exe gaat. En niet de naam van de exe wilt wijzigen, word dit een moeilijke zaak :abra_cadabra:
Als je niet beschikt over de source code gaat dat nooit lukken. En je zit een programma van een ander te wijzigen wat niet toegestaan is volgens de auteursrechten. Ook al heb je betaald voor een programma dan nog kun je geen rechten ontlenen aan de source code.

Wat is het voor programma en wat doet het precies. Wie is de maker van het programma en wat is de reden dat de naam gewijzigd moet worden. In welke taal is het programme geschreven? Een .exe is een programma dat vertaalt is naar machinetaal de zogenaamde nullen en enen. Je moet dus de source code (broncode) hebben daar alleen kun je zoiets veranderen. Daarna opnieuw compileren naar machine taal. Dan pas wordt het weer een .exe  :icon_wink:

Zou ook wat zijn zeg dat Jan en alleman de broncode van een programma terug kan halen. Dan kan Microsoft wel ophouden met bestaan :icon_help1:

Gerrit

#2
als aanvulling op het bovengeschrevende....... zoek eens op R.E.M. bestanden en wat het doet bv wikipedia
voorbeeld dan weet u waarop u moet zoeken om een naam te veranderen

Reinier

Leuk maar dat werkt niet met executables ( uitvoerbare bestanden ).

Gerrit

 :icon_biggrin1: :icon_biggrin1: :icon_biggrin1: :icon_biggrin1:
makkelijk is het niet maar kan wel hoor je moet het #rem# veranderen in wat je wil .
autoexcu .bat heb zo vaak vroeger aangepast dmv #rem# toe te voegen........het is wel lang geleden maar denk dat jij nu hem nu ook door hebt waar ik op doel :icon_good:

alex

Citaat van: Gerrit op maandag 25 februari 2019, 15:19:03
:icon_biggrin1: :icon_biggrin1: :icon_biggrin1: :icon_biggrin1:
makkelijk is het niet maar kan wel hoor je moet het #rem# veranderen in wat je wil .
autoexcu .bat heb zo vaak vroeger aangepast dmv #rem# toe te voegen........het is wel lang geleden maar denk dat jij nu hem nu ook door hebt waar ik op doel :icon_good:

Weer lekker naar het oude dos  :yay: :yay: :yay: :yay: :yay: windows 3.11 for workgroups en gaan met die pc  :icon_good: :icon_good: :icon_good: :icon_good:

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

lucas

Haha rem het oude dos tijdperk dat gaat met de huidige executables niet-werken. Btw rem gaf dat geen weergave op het scherm weer? Volgens mij ben je dan een .bat nodig en geen executeable .exe🤔

SMF spam blocked by CleanTalk