Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Oude Harde schijf aan pc hangen

Gestart door Miep71, zaterdag 27 februari 2021, 16:48:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miep71

Hoi,

Ik heb twee oude harde schijven waar ik snel de foto's vanaf wil halen. Ik wil ze eigenlijk graag extern even aan mijn pc koppelen (via usb). Maar weet niet zeker of het kabeltje dat ik daarvoor nodig heb de juiste is.

Ik voeg een foto van de schijven bij en dit is de link naar het kabeltje dat ik vond: Bekijk Professionele SATA naar USB 3.0 kabel Adapter 2.5 inch SSD/HDD harde schijf uitbreiden Connector - laptop/computer op: https://www.bol.com/nl/p/professionele-sata-naar-usb-3-0-kabel-adapter-2-5-inch-ssd-hdd-harde-schijf-uitbreiden-connector-laptop-computer/9200000119991496?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Ik wil de schijven niet aanpluggen aan mijn eigen pc via internet aansluiting.

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Miep71

#2
Dank! Gelukkig had de buurman er 1 en die werkt als een trein.

Echter bij een van de schijven zullen de foto's in de System volume map staan denk ik en die kan ik niet openen. Enig idee hoe ik dat kan doen? Ik vermoed dat er twee partities zijn, maar ik kan er niet in kijken. Sterker nog, hij zegt dat er maar 200 mb is gebruikt van die schijf. Maar dat lijkt me stug (er moet ook windows op staan).

John

Lijkt me stug dat ze daarin staan :icon_o_O: Als het om foto recovery gaat dan moet je ff een programma downloaden en installeren en daarmee kijken, bijvoorbeeld deze, EaseUS photo recovery https://www.easeus.com/data-recovery/card-recovery-software/free-easy-photo-recovery.htm#part1  :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Pearl

 In de map System volume staan herstelpunten en je ziet in schijfbeheer of er 2 partities op staan en of er niet eentje in "RAW" staat.

Miep71

Ik ga bijna denken dat er nóg een harde schijf in die pc zit  :icon_confused:

Ik zal m morgen toch nog eens open maken. Wellicht heb ik iets gemist  :icon_eek1:

En anders ga ik dat propje idd maar eens proberen. Dank alvast voor de hulp

Reinier

Kijk, zoals @Pearl zgt, in Schijfbeheer, dan hoef je niks open te maken.
Je ziet daar hoeveel schijven er gezien worden en hoeveel partities elke schijf heeft en of deze wel / geen schijfletter heeft en mogelijk RAW is..

Miep71

Top! Het is allemaal gelukt! Dank voor het meedenken allemaal :yay:

Er mag een slotje op! :bedankt:

Reinier

Oké dan, mooi werk. :icon_good: :respect:
Succes ermee maar weer  :zwaai: :zwaai:

SMF spam blocked by CleanTalk