Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Firefox tabblad gecrasht

Gestart door Nol, maandag 16 november 2020, 19:09:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Ik heb dit probleem ook op Mozilla voor gelegd maar nog geen reactie daarop gehad vandaar dat ik het hier ook even post.
Misschien ook handig voor anderen die dit probleem hebben.
Dit is het probleem :
Ik heb al meer dan 20 keer de melding van de foto over tabblad is gecrasht en op tabblad herstellen geklikt maar het blijft soms terug komen
Wie heeft de oplossing hiervoor ?
Ik heb er sinds kort een nieuwe SSD schijf ingebouwd als systeemschijf, heeft dat er soms mee te maken ?

lucas

Of even de foutmeldingen (rode kruisjes) uit de logboeken systeemfouten  hier plaatsen. Ik ga er vanuit dat u Windows 10 heeft?

Logboeken Openen 👍

Reinier

Controleer, voor alle zekerheid, of de SSD over de meest recente firmware beschikt..?
Ik denk niet dat dat ermee te maken heeft want dan zou je ook problemen met andere apps en toepassingen moeten ondervinden, maar je weet maar nooit..

Wat zou kunnen helpen is Firefox opfrissen : https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren
Of Firefox eens compleet verwijderen, incl. alle gebruikersdata en na een herstart opnieuw installeren.

Nol

@Lucas, bedoel je deze rode ! tekens want ik heb geen rode kruisjes.

@Reinier, IK ga dat doen zodra het advies van Lucas is uitgevoerd.  :icon_good:

Reinier

Ja, dat wordt bedoeld maar de fouten van Distributed Com en Service Control Manager kun je negeren, die hebben er niks mee te maken.
Met name de 1e is iets wat al sinds jaren in Windows voor komt en een oplossing is er nog steeds niet...

Nol

Ik ben eigenlijk verder geen adere tegen gekomen behalve de van de foto maar die is van enkele dagen geleden en vandaag zag ik de fotmelding ook nog dus zal dit er wel niets mee te maken hebben maar ik ben geen deskundige dus wacht ik je berichtje af

John

Leesvoer https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-van-uw-computer-de-installeren  :yess: :koffielezen: :read4: :smokin: Daarna firefox weer installeren met de eventuele plugins die je gebruikt nu :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Nol

Bedankt John de link is een aanvulling op Reinier die dat ook al adviseerde.

Maar zojuist een blauw beeld, nooit gehad in W10 maar nu ineens wel met de SSD schijf. Toeval of niet ??
Dit is het blauwe scherm

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Nol

Firmware is up-to-date, zie 1e foto

Foutcode is : 0x0000007A – File access error caused by a virus, bad sector or device driver issue. Zie 2e foto.
Klopt het als ik concludeer dat er geen bad sectors zijn en device driver is up-to-date dus moet het een virus zijn ?


John

Omdat uit te sluiten, onderneem alle stappen uit deze topic, https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=3.0 en plaats als je klaar bent het log hier in een nieuw topic https://www.pchelpforum.nl/index.php?board=27.0  :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Nol

Mbam wil niet installeren en waarschijnlijk omdat ik 360 security als AV heb draaien.

Nol

Zojuist weer een blauw scherm gehad maar zag ik in het logboek een melding met een rood kruis ervoor, zie eerste foto
Op de 2e foto is de foutcode 0x00000154 te zien en de 3e foto heb ik geplaatst omdat die iets meld over de HDD
Ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar wel vreemd dat ik net een nieuwe SSD er in heb gezet en sinds dien 2 x het blauwe scherm heb gekregen

Reinier

Heb je gekeken of er een firmware-update voor de SSD is want die foutmeldingen wijzen in die richting..
Heb ooit dezelfde ellende gehad met een SSD van OCZ, na een firmware-update waren alle wazige foutmeldingen en crashes afgelopen...

Nol

#14
Volgens de foto in bericht 130 is die up to date

Er zijn meer fouten die regelmatig voorkomen zoals het probleem dat als ik een link in een mail aanklik dan start Firefox maar gaat niet naar de website van de link en het veld blijft leeg.
Open ik een nieuw tabblad dan open die dat wel.

Ook de foutmelding van de 1e foto krijg ik ook regelmatig en wil daarom je eerste advies om firefox even helemaal verwijderen uitvoeren.
Misschien dat er met het overzetten van de SATA schijf naar deze SSD iets fout is gegaan want met de SATA schijf heb ik deze problemen nooit gehad, eigenlijk helemaal geen problemen maar hij was zo traag en het advies van hier was om een SSD schijf te gaan gebruiken. Moet wel zeggen dat de snelheid niet echt beter is geworden. Misschien toch de SSD die niet correct werkt ?

Als ik dat gaat doen dan wil ik de bladwijzers behouden en ik heb daar al een backup van gemaakt op de manier van de 2e foto
Ik neem aan dat dit goed is gedaan maar nog belangrijker is de vraag kan ik die straks gewoon terug zetten zonder weer problemen te krijgen ?
En hoe kan ik Firefox het beste compleet verwijderen ?

SMF spam blocked by CleanTalk