Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Websites laden langzaam ondanks snel internet.

Gestart door T0-rex, woensdag 22 april 2020, 17:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

T0-rex

Hallo,

De laatste aantal weken laden websites zeer langzaam, vaak dat krijg ik de melding dat de website niet berijkbaar is, soms laad hij daarna alsnog. Ook bijvoorbeeld Steam inloggen wil niet goed, na een paar keer proberen dan wel. Bij een snelheid test op bijvoorbeeld ziggo is alles uitstekend. https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/1a0c96b0-84ae-11ea-9c06-bb8112719664
Gek genoeg laden websites soms ook wel snel, als vanouds.

Ik heb troubleshooter al eens geprobeerd, en ccleaner. Geen verbetering, de troubleshooter vind ook niks.

Ik draai op windows 10, met vrij moderne componenten. Alles loopt verder soepel, geen rare dingen zoals pop-ups en dergelijke.

lucas

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe.

  • Antivirus software uitschakelen
  • Antispy & malware software uitschakelen

    Download Zoek.exe naar het bureaublad.

    • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner  melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
    Zoek.exe uitvoeren
    Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

    • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip of Zoek.rar en klik op de optie "Alles uitpakken" als je zoek.zip of zoek.rar gedownload hebt.
    • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Klik nu op de knop "Run script".
    • Er verschijnt een popup met de melding dat er geen script aangetroffen is, druk gewoon op OK.
    • Zoek.exe gaat nu een scan + reparatie uitvoeren, bij sommige systemen kan dit langer dan een half uur duren.
    • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    • Post het geopende logje in het volgende bericht.

T0-rex


Gerrit


T0-rex


Gerrit


lucas


T0-rex

En dan? ik zit nu op Edge, net zo langzaam als voorheen.

Reinier

Wil je eens opstarten in Veilige Modus met internet toegang..?
Hoe je dat doet lees je hier.
Vertel of hetzelfde langzame laden ook in Veilige Modus gebeurd of dat het beter is..?

alex

KUCH KUCH.

"Surfshark"="C:\Program Files (x86)\Surfshark\Surfshark.exe"

VPN  :redface: :redface: :redface: :redface: :redface: :redface:

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Reinier

Had ik even gemist Alex..
Zet ook je VPN eens uit als je test, dan is de oorzaak vrij snel gevonden denk ik...

Hans

#11
Wat is er mis met een VPN gebruik al jaren een VPN nooit problemen mee.
Ik vraag me alleen af waarom er zoveel mee op moet starten zoals een bagger programma als CCleaner bijvoorbeeld.

lucas

Citaat van: Hans op zondag 26 april 2020, 11:22:07
Wat is er mis met een VPN gebruik al jaren een VPN nooit problemen mee.
Ik vraag me alleen af waarom er zoveel mee op moet starten zoals een bagger programma als CCleaner bijvoorbeeld.

Eens maar het kan ten koste van de snelheid gaan 😉

T0-rex

De vpn staat normaal uit. Aan of uit maakt geen verschil voor hoe mijn internet werkt..

Veilige modus merkte ik weinig verschil. Overigens heb ik een keer de troubleshooter gebruikt vanuit een niet ladende website, en die gaf dit bericht. (bijlage pfd)

Reinier

Duidelijk...
Het probleem kan verschillende oorzaken hebben:
* driver van je netwerkkaart updaten ( Intel )
* Herstart je modem / router eens door 30 sec. de adapter eruit te halen en deze dan weer aan te sluiten..?

Het pdf bestand geeft aan dat het probleem zit in het niet bereikbaar zijn van de DNS server,
Dat is de server die een domeinnaam ( bijv. telegraaf.nl ) koppelt aan een IP-adres.
Als deze niet bereikbaar is weet je browser niet waar betreffende website te vinden is.

Als de herstart van je modem / router niet helpt doe dan het volgende:
Log in op je modem / router en wijzig de IP-adressen van je providers DNS servers in die van Google.
De DNS servers van Google zijn: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Sla na het wijzigen de instellingen op en herstart nogmaals je modem / router en vertel of het daarmee opgelost is..?

SMF spam blocked by CleanTalk