Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Na windows 7 installatie geen bekabelde Internet verbinding

Gestart door Tientje_tien, zaterdag 25 augustus 2018, 13:26:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tientje_tien

Hoi iedereen,

Ik heb een probleem met mijn pc. Een vriend van mij heeft mijn pc opnieuw geinstaleerd omdat hij wat trager begon te worden. Na deze installatie had ik opeens geen internetverbinding meer, geen wifi en ook niet met een kabel. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks lijkt te werken. Wel zie ik bij :" conceptronic 54Mbps usb adapter " een geel uitroepteken staan, maar als ik deze wil updaten lukt dat niet. Ik ben ten einde raad die wie kan mij helpen?

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Tientje_tien

Dit had ik ook al geprobeerd maar mijn adapterinstellingen zijn helemaal leeg..

Reinier

Een geel uitroepteken betekent dat er geen stuurprogramma aanwezig is op de pc.
Stuurprogramma voor je LAN-verbinding kun je downloaden van de support-website van de fabrikant van de pc of moederbord ( als het een zelfgebouwde pc is ).
Stuurprogramma voor die Belkin WiFi-adapter op de website van Belkin uiteraard.

Zet het stuurprogramma uitgepakt op een usbstick en sluit deze aan.
Ga dan naar Apparaatbeheer, klik met de re-muisknop op het uitroepteken, kies voor "Stuurprogramma bijwerken"=> "Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken"=> blader naar de usbstick en klik op OK...
De rest gaat vanzelf..... :icon_good:

Tientje_tien

Het is idd een zelfgebouwde pc maar geen idee wat voor moederbord ik heb, enig idee hoe ik dat kan achterhalen ?

Reinier

Bij het moederbord zat een boekje met instructies, daarop staat merk & type moederbord......
Anders het li-zijpaneel van de kast eraf halen.
Merk & type en eventueel revisie-nr. van het moederbord staat erop gedrukt ( meestal in wit en meestal tussen processor en geheugensloten of tussen de PCI-sloten ).

Tientje_tien

Ik heb dit allemaal gedaan. Nu krijg ik de melding dat hier een fout zit : realtek CPIE GBE family controler. Ik heb dit opgezocht en geprobeed op te lossen maar niks lijkt te werken. Enig idee wat ik daar mee moet ?

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Tientje_tien

Dit heb ik nu gedaan maar alsnog zie ik een geel uitroepteken en heb ik geen internetverbinding. Dit geeft hij nu aan

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Het stuurprogramma van de LAN-aansluiting is geïnstalleerd dus als je een netwerkkabel op de pc aansluit en deze rechtstreek op de router aansluit moet je internetverbinding hebben.
Als dat niet het geval is blijven er 2 mogelijkheden over:
de gebruikte netwerkkabel is niet goed
of
je LAN-controller op het moederbord is defect....

Ik zou eens beginnen met een andere netwerkkabel aan te sluiten en daarna je modem/router resetten door hem even 15 seconden van de stroom af te halen ( adapter eruit )....

Tientje_tien

Helden! Het is gelukt! Heb uiteindelijk de installatie weer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, de route gereset en de pc opnieuw opgestart en hij doet het nu wel! Super bedankt !!!

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk