Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Welke kabels om videograbber te verbinden met videorecorder?

Gestart door Laurens, maandag 15 juli 2019, 20:13:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laurens

Ik heb wat oude videobanden die ik op mijn pc wil zetten. Zoals je ziet zijn het allemaal de z.g. 'vrouwtjes' aansluitingen. Foto 1 is de grabber, foto 2 en 3 de voor- en achterkant van de aansluiting op de videorecorder. Ik zie dat er op de video maar twee aansluitingen zijn, de witte en de gele. Welke kabel (s) ben ik nu nodig om de grabber met de video te verbinden ? Ik heb wel op Internet gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer..... Alvast dank. P.S. Ik heb wel een scart aansluiting op de video, maar niet op mijn tv.

John

Je hebt de witte (audio out) en de gele (video out) nodig op je videorecorder, male in dit geval, en een videokaart in je pc met dezelfde aansluitingen, maar dan video in en audio in en dan een videocapture programma op je pc :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

#2
CiteerIk heb wel een scart aansluiting op de video, maar niet op mijn tv.
Je wilt de videobanden op je pc zetten, daar heb je toch geen tv bij nodig of mis ik iets..?

Je hebt zo'n scartkabel nodig.
Sluit de scartkabel aan op de videorecorder, de videograbber sluit je aan op de scartkabel ( kleur op kleur ) en de usb-poort in je pc.
Met de software van de grabber moet je dan de beelden kunnen digitaliseren.

Laurens

@Reinier.......bij nader inzien....ik heb helemaal geen scart op de tv- en ook niet op de video. En @ John, ik heb die aansluiting niet op mijn pc (videokaart) zitten, ik kan toch ook een kabel ( met wit- en geel) kopen met aan beide kanten een mannetjes aansluiting? Steek ik die in de videorecorder en in de grabber....dan kan ik toch gewoon de grabber verbinden via de usb met mijn pc ? Of heb ik t mis ?

Laurens

En...moet ik dan evt. de voorkant- of de achterkant van de videorecorder gebruiken , of maakt dat niets uit ?

John

Citaat van: Laurens op maandag 15 juli 2019, 23:05:15
@Reinier.......bij nader inzien....ik heb helemaal geen scart op de tv- en ook niet op de video. En @ John, ik heb die aansluiting niet op mijn pc (videokaart) zitten, ik kan toch ook een kabel ( met wit- en geel) kopen met aan beide kanten een mannetjes aansluiting? Steek ik die in de videorecorder en in de grabber....dan kan ik toch gewoon de grabber verbinden via de usb met mijn pc ? Of heb ik t mis ?
Ja dat kan, en je moet de achterkant gebruiken :yess: :icon_good: :smokin: En als je 2 audiokabels hebt, manneljk, dan moet het volgens mij ook werken, dus rood in geel steken, en zwart in wit, proberen waard als je ze hebt :yess: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Laurens

Ik ben er inmiddels uit, topic mag gesloten worden. Iedereen dank voor jullie reactie.

SMF spam blocked by CleanTalk