Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

nieuwe pc is traag

Gestart door boekh506, donderdag 04 oktober 2018, 13:05:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boekh506

Hallo Allemaal, ik heb een vraag,
ik heb een nieuwe pc geleverd aan een klant en hij zegt dat op een bepaalde tijd de pc heel erg traag wordt.
het is een pc die uitgerust is met een ssd laatste versie van windows 10.
ik heb al diverse dingen gecontroleerd zoals het netwerk de pc is in orde.
het vreemde is dat als hij bij mij in de werkplaats staat hij draait als nooit te voren en ik geen last heb van trager worden.
heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Reinier

Traag worden is natuurlijk een weinig constructieve klacht.
Waarmee wordt het systeem dan traag, welke toepassing(en) wordt / worden er dan uitgevoerd..?
Wat is de hardware configuratie van betreffende pc..?
Van welk ( oude ) systeem komt deze gebruiker..?

Veng

"op een bepaalde tijd de pc heel erg traag wordt"
Virusscan?
Download grote halfjaarlijkse Windows update?
Indexering?
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

boekh506

het vreemde is dat dit pas rond 15:00 uur begint dit duurt dan ongeveer 2,5 uur en begint hij weer normaal te draaien. Firewall is verzwaard wifi wachtwoorden zijn veranderd.
de toepassingen die regelmatig open staan zijn outlook, word eventueel nog photoshop. de pc is uitgerust met een ssd 256 gb waarvan hij opstart en natuurlijk ook draait. De updates worden automatisch gedownload, ik heb de tijd van die downloads veranderd naar 20:00 uur.
het betreft hier een Fujitsu ESPRIMO P557/E85+ 3GHz i5-7400 Desktop Zevende generatie. Het werkgeheugen is 8 gb
ik hoop dat dit voldoende is.

Reinier

Ok, is dus een standaard desktopje zonder franje of fratsen, draait op de grafische chip van de processor...
Als het rond de klok van 15.00 uur begint dan ga je denken aan een netwerk-aangelegenheid..
De vraag is dus of dit "traag" worden zich ook voordoet als er geen netwerkverbinding is, ja of nee..?
Is de firmware van de SSD up-to-date..?
Heb je in taakbeheer gekeken bij de processen die op dat moment draaien en een zware wissel trekken op de processor of SSD wat betreft cpu-of schijfgebruik ?

boekh506

hallo allemaal,
Sorry voor de erg late reactie. Het probleem is inmiddels opgelost.
Er was een draadloos toetsenbord met muis aan de desbetreffende pc gekoppeld.
Na een bekabeld toetsenbord er aan te hangen was het probleem over.
Bedankt voor jullie reacties.

Reinier

OK, duidelijk, en alsnog bedankt voor de terugkoppeling.... :icon_good:
Wel vreemd dat dit zich alleen tussen of na een bepaalde tijd(en) voordoet / deed...
Dan ga je bijna denken aan half lege batterijen / accu's van die keyboard-muis combinatie o.i.d....dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Afijn, is wellicht behulpzaam voor een toekomstig lid met eenzelfde of vergelijkbaar probleem. :yess:

SMF spam blocked by CleanTalk