Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

hoge COM surrogate use

Gestart door iemand85, maandag 24 augustus 2020, 19:15:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iemand85

hellaas, nog steeds niet gelukt, waar vind ik wat voor realtek audio chip ik heb? heb gekeken met specy, maar daar staat het niet.
ik zie dat als ik in c-cleaner bij opstarten geavanceerd aanklik er redelijk wat staat uit gevinkt, zou je daarnaar kunnen kijken?
Als ik dingen kan uitvinken die aan staan ivm de snelheid hoor ik het ook graag

Reinier

Wil je een screenshot plaatsen van wat er in Ccleaner aan / uitgevinkt is..?
Dit tekstbestand is onleesbaar...

Gerrit

sluit de laptop af
start de laptop op met de fn toets en de aan uit toets tegelijkertijd ingedrukt
de laptop als het goed is start op in een zelftest modus
hierin kunt u alles controleren wat uit staat of defect is enz enz
hoor weer van u

iemand85

maar ik weet niet wat er uit of aan zou moeten staan, heb het bestand nu naar word gekopieerd, zouden anders veel screeshots worden,
fijn dat u helpt

iemand85

misschien dat met screenshots van het tekstdocument het toch wat prettiger werkt, is wat overzichtelijker.

Reinier

Excuus maar zonde van de moeite.... als die tekst zegt me niks, het is onoverzichtelijk en niet te plaatsen.
Wat ik graag van je wil zien is dit:

iemand85

#36
ik heb hier de eerste 6,

iemand85


Reinier

Had er maar 1 nodig, alleen de 1e...
Vraagje: is er een reden waarom je Panda AV gebruikt i.p.v. de reeds aanwezige Windows Defender..?
Het heeft nl. weinig tot geen toegevoegde waarde en vormt een extra systeembelasting omdat het aanzienlijk minder goed in Windows integreert als Defender dat is..
Ter info: https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Het valt mij ook op dat er 3 sessies van Realtek worden gestart..
Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben met dat Wave Audio.
Wat je kunt uitschakelen bij het opstarten: Wave Audio, Intel driver & support assistant.
Daarnaast zou ik Panda verwijderen ( gebruik daarvoor Revo Uninstaller Free ) en herstart de pc.

De pc zal nu weer Defender gebruiken als AV en bekijk hoe het systeem nu reageert..
Nog steeds geen verandering of wel..?

iemand85

ik gebruikte panda omdat dat hier gevraagd was, maar mij leek zelf ook al dat het niet nodig was, had hem helaas op een andere manier verwijderd: met programma's en onderdelen, moet ik daar iets mee? de 6 screenshots zijn van verschillende items die opstarten bij het opstarten, in de andere staan toch andere dingen die opstarten, hoe kan het dan dat je er maar 1 nodig hebt? ik zag er ook iets in staan van family filter, ik neem aan dat ik dat ook uit kan zetten?

Verder werkt mijn systeem prima, maar het issue is het niet kunnen instaleren van de update van real tek, zoals hierboven beschreven

Reinier

Geen idee wie gevraagd heeft om Panda te gebruiken maar dat maakt verder niet uit...
Wat je na verwijdering nog zou kunnen doen is met Ccleaner het register opschonen.
Belangrijk is dat je niets aan de standaard instellingen van Ccleaner wijzigt en de backup maakt van de aan te brengen wijzigingen zodat je, in geval van problemen, deze ongedaan kunt maken.
Daarna eventueel overgebleven mappen verwijderen, die zullen er ongetwijfeld zijn, bijv. in Appdata ( verborgen map onder users => profielnaam )...
Dát is iets wat Revo normaliter voor je doet...

De eerste screen laat vooral zien wat er naast Windows-services allemaal mee geladen en opgestart wordt van achteraf geïnstalleerde software.
Vaak staat daar een hoop onnodige meuk bij die het opstarten vertraagd dan wel compleet overbodig zijn bij het normale gebruik van de pc.
Je start programma's van derden toch veelal een snelkoppeling en dus is het onnodig en vooral een overbodige systeembelasting ( geheugen ) om deze meuk al bij opstarten te laden.

Wellicht is het een idee om alles van Realtek eens te verwijderen m.b.v. Revo en daarna in Revo te kiezen voor grondig zoeken, alles wat gevonden wordt te selecteren en vervolgens verwijderen.
Herstart het systeem en kijk of je dan de Realtek driver wèl kunt installeren..?

iemand85

#41
in revo zie ik real tek card reader en real tek audio driver, moet ik die allebei verwijderen?, bij de downloads staat dat het om de audio driver gaat

Reinier

Heb je dan een Realtek cardreader in je pc..?
Die heb ik nl. nog nooit gezien...( in ruim 25 jaar ) ...

Maar ja, alles verwijderen...als er inderdaad sprake is van een Realtek cardreader wordt daar een driver voor gezocht en geïnstalleerd bij het opnieuw opstarten..

iemand85

ok, heb gezocht op panda, dit is het resultaat, kan ik alles verwijderen op het register na? er staat een enkel bestand tussen dat er niets mee te maken heeft nrc... verder veel overlap, paste net niet op 1 afbeelding.

Reinier

Nooit via de verkenner zoeken, gebruik Revo zoals geadviseerd...

SMF spam blocked by CleanTalk