HP Printer wil maar niet werken

Gestart door digitoon, donderdag 18 juni 2020, 16:32:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

digitoon

Beste leden,
Ik zit met een probleem en kom er maar niet uit. Een nieuwe HP Pavilion laptop met daarbij een HP Envy 5640. Allebei keurig op hetzelfde wifi netwerk en in Windows aangegeven dat deze printer de standaard printer is. Als ik een bestand print vanaf mijn mobiele telefoon dan print de printer dit keurig uit. Als ik op de printer een vel papier leg dan kan ik dit  met de laptop keurig scannen maar.... als ik van de laptop een bestand wil printen dan zie ik in het printoverzicht eerst printen staan en daarna verwijderen. Vervolgens wordt er niets geprint.  Vanuit de laptop kan ik ook geen testpagina printen. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Moet er wel bij zeggen dat hij het een paar weken geleden wel gedaan heeft. Groetjes, Toon

Reinier

Kijk eens bij Instellingen => Systeem => Info  naar de Windows specificaties ( onderaan ) en geef even door:
* Editie
* Versie
* Installatie-datum
* Build van besturingssysteem  ??

digitoon

Hoi Reinier,
Dan geef ik het hier even door:

Editie is Windows 10 Home
Versie is 2004
Installatiedatum is 29-05-2020
Build van besturingssysteem is 19041.329
Ervaring (staat er onder) is Windows Feature experience Pack 120.2202.130.0

Hoop dat je er iets mee kunt

derkdejong

dat de printer vanaf een smartphone het wel doet: de smartphone zoekt als je wil printen naar een printer, en als die gevonden wordt, werkt het.
de laptop heeft ooit de printer geconstateerd op een bepaald IP-adres, en dat vastgelegd.
wil je printen dan gaat de laptop dus naar dát adres. ik vermoed dat het daar foutloopt.
maar: routers kennen doorgaans dynamische IP-adressen toe, dus zie je nog al eens dat de printerinstelling op de laptop niet meer klopt.
work around: ga naar printeroverzicht en verwijder de printer.
vervolgens laat je zoeken naar een nieuwe printer, en als je die vindt en installeert is het probleem meestal opgelost (zolang router de printer onghemoeid laat en de printer geen vast ipadres heeft.

Reinier

CiteerInstalling KB4567523 update should fix issues with HP, Canon, Ricoh, Brother, Panasonic printers that several users reported last week.

Om jouw printer-probleem op te lossen moet je dus bovengenoemde update installeren.
De 32 bit versie ( directe download ) : KB4567523 32-bit (x86) offline installer (66.7 MB)
De 64 bit versie ( directe download ) : KB4567523 64-bit offline installer (204.0 MB)

Herstart de pc na installatie van de betreffende update, daarna zou het probleem over moeten zijn.

SMF spam blocked by CleanTalk